اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

تحولات دنیای اسلام تعیین‌کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: تحولاتی که در دنیای اسلام اتفاق افتاده تحولات عجیب، تکان دهنده و تعیین‌کننده مسیر امت اسلامی در آینده است و لازمه آن این است که ملت و دولت بیدار باشند.

تحولات دنیای اسلام تعیین‌کننده است

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: روزگار تازه‌ای آغاز شده، وضع جدیدی در دنیای اسلام به وجود آمده و مسئله فلسطین بار دیگر به یک مسئله اصلی تبدیل شده است و نباید گذاشت این برجستگی و امتیاز از بین برود.

حسینی تأکید کرد: سعی کنیم در تحلیل‌های خود و در شناخت حوادث دچار اشتباه نشویم و بدانیم که آمریکا، صهیونیسم و سردمداران رژیم‌های جبار که دشمنان امت اسلامی هستند، بیکار ننشسته‌اند و توطئه‌های دشمن پیچیده‌تر شده است.

وی افزود: مسئولان و دولتهای کشورهای مسلمان و نخبگان وظیفه دارند با هوشیاری حقیقت را برای ملتها روشن کنند زیرا امروز باز نقشه "تفرقه بینداز و حکومت کن" در دستور کار است.

امام جمعه ابرکوه با بزرگداشت یاد شهید رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: این هفته یادآور خدمات و تلاش‌های خدمتگذاران بی ادعائی است که به رغم همه مشکلات در راه ارائه خدمت بی منت به ملت و ولی نعمت خود دریغ نداشته‌اند.

وی افزود: جلوه زیبا و نمایش پیوستگی دولت و ملت را تنها در ایران اسلامی در طول سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان دید که همواره این ملت بزرگ خدمتگزاران را با آغوش باز پذیرفته و مشوق آنان در امر خدمت رسانی بوده‌اند و سفرهای استانی دولت نمود عینی و جلوه ماندگار این زیبائی است.

خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد: اقتدار دولت را عین اقتدار ملی می‌دانیم و رمز اقتدار، موفقیت و سربلندی دولت و ملت  نیز خداگرائی و حق طلبی و باطل ستیزی است.

وی افزود: ملت حق دارد از دولت خود مطالبه حقوق اولیه خود را داشته باشد و دولت نیز باید با آغوش باز  در هر فصلی از امور اجرائی، پاسخگوی مردم باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: ملت عزیز ما هم باید بدانند که دشمن با تمام جدیت وارد میدان کارزار اقتصادی شده است تا دولت را در ارائه خدمات ناکام و ناکارآمد نشان دهد و زمینه دلسردی مردم را فراهم کند و در این زمینه نیز دولت و ملت باید بیدار باشند.

وی افزود: سعی کنیم از حاشیه سازی و حاشیه پردازی‌های بی‌مورد اجتناب کنیم و بعضی از نویسندگان و نشریات هم از سیاه نمائی‌های بی‌انصافانه خودداری کنند و آب به آسیای دشمن نریزند.

حسینی با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: این کار  اقدامی بسیار ارزشمند و پاسخی قاطع به دشمن برای القاء کذب و موهومات به افکار جهانیان مبنی بر انزوای ایران اسلامی است.

وی افزود: این اجلاس می‌تواند در ناکارآمدی شورای امنیت و سازمان ملل که امروز ابزار دست قدرت‌های بزرگ و در جهت نیل به اهداف استعمارگرانه آنان حرکت می کنند و ملت‌های آزادی‌خواه جهان حاضر به پذیرش بی چون و چرای تصمیمات ناعادلانه و غیرمنطقی آنان نیستند بسیار نقش آفرین باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: حضور سران غیر متعهدها فرصت بازخوانی توانمندی‌های ایران اسلامی را برای افکار عمومی جهان فراهم می سازد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول