اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

انقلاب اسلامی بستر فعالیت هنرمند متعهد است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ و بستری مناسب برای فعالیت هنرمندان متعهد است.

انقلاب اسلامی بستر فعالیت هنرمند متعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حمید حاذق‌نیکرو در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار کرد: هنرمند ایرانی باید هنرمند تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه هنر نعمتی الهی است که در اختیار انسان قرار می‌گیرد، گفت: هنرمند متعهد به عنوان الگویی برجسته از طرف خداوند می‌تواند افعال و قول پروردگار را در زمین ساری و جاری کند و آنچه را که خداوند متعال خواسته است برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، انقلاب اسلامی را زمینه‌ و بستری برای فعالیت هنرمندان متعهد دانست و افزود: هنرمندان متعهد باید بتوانند آنچه را که مد نظر خداوند متعال است در صحنه روزگار و عرصه پرتلاطم کنونی ساری و جاری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه عرضه مسیر الهی به جامعه تنها با هنر ممکن است، خاطرنشان کرد: هنرمند این توانایی را دارد که در تمام عرصه‌ها محتوای الهی را به مخاطبان عرضه کند.

حاذق‌نیکرو، هنر را اثری ماندگار دانست و ابراز کرد: آن چیزی که می‌تواند از دهها ساعت سخنرانی تاثیرگذارتر باشد هنرهایی مانند نمایش تئاتر است.

وی افزود: باید بر دست‌های هنرمندان بوسه زد که در راستای تعالی و تکامل انسان و به فعلیت درآوردن اراده الهی گام برمی‌دارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور متذکر شد: هر چه رنگ هنر بگیرد ماندگار می‌شود.

ایرج ندیمی با اشاره به ادبیات و شعر ایرانی گفت: گاهی یک بیت کاری می‌کند که صدها تیغ شمشیر نیز نمی‌توانند آن کار را انجام دهند.

وی ضرب‌المثل‌های فارسی را منبع فرهنگ و اعتقادات مردم ایران دانست و افزود: در هنرهای دیگر مانند تئاتر خیابانی نیز باید حرف‌های جامعه و مردم را بیان کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخ لاهیجان به سام بن نوح (ع) می‌رسد، از برگزاری این جشنواره در این شهر قدردانی کرد و یادآور شد: امیدواریم این جشنواره در دوره‌های آینده از نظر کمی و کیفی در سطح بهتری برگزار شود.

به گزارش فارس، سومین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از 31 مرداد تا 3 شهریور جاری برگزار شد.

 بالغ بر 100 گروه از 15 استان کشور به اجرای برنامه پرداختند و دو گروه از کشورهای ترکیه و تاجیکستان در این جشنواره حضور داشتند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول