اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق وزیر ارشاد:

ایران تنها کشور دارای هویت اجتماعی اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون سابق وزیر ارشاد گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که دارای هویت اجتماعی اسلامی است.

ایران تنها کشور دارای هویت اجتماعی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هدف از خلقت انسان یک حقیقت است و این حقیقت نیز همان بندگی است، در واقع هدف از خلقت جن و انس بندگی خداوند است که قرآن نیز بارها به آن اشاره و تأکید داشته است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند، عبودیت و بندگی دارای جوهره خاصی است که اصل و ذات این جوهره ظرفیتی برای انسان به‌ وجود می‌آورد که او را به مقام بندگی می‌رساند، این روایات می‌رساند که انسان با این مقام می‌تواند برای عالم خلقت نقش مربی را ایفا کند، می‌تواند بر جامعه بشری و بر سرنوشت آن‌ها اثر مستقیم بگذارد.

معاون مطبوعاتی سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات تصور می‌شود که بندگی یک امر فردی میان انسان و خدا است اما واقعیت امر این است که عبادات انسان ظاهرأ فردی ولی در باطن یک بندگی جمعی به حساب می‌آید.

رامین با اشاره به آیات قرآن خاطر‌نشان کرد: دو آیه در قرآن کریم به وجود امت واحده اشاره کرده و مرز بین انسان‌ها را از بین می‌برد و همچنین خداوند در این آیه‌ها تقوا و بندگی گروهی را پیشنهاد می‌کند.

وی ادامه داد: حکومت‌های دینی سعی در اسلامی کردن هویت جامعه دارند تا هویت طاغوت یک هویت ضد دینی را برای مردم رقم نزند.

معاون مطبوعاتی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر 57 کشور اسلامی در جهان وجود دارد که فقط در بین این کشورها جمهوری اسلامی ایران است که هویت اجتماعی اسلامی دارد و بر مبنای اسلام شکل گرفته و همچنین قانون اساسی آن نیز بر اساس اسلام است.

رامین با اشاره به اهمیت و آرمان‌های حکومت اسلامی اضافه کرد: اثری که یک حکومت اسلامی بر جهان می‌گذارد 92 ملت و کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون مطبوعاتی سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در صدر اسلام با وجود اینکه آن افراد خاص به قدرت رسیدند، اما توانستند آن جامعه اسلامی ابتدایی را به جامعه اسلامی جهانی تبدیل بکنند و ابرقدرت‌های زمان خود را به زیر پرچم اسلام آوردند.

رامین با اشاره به زندگی اسلامی و ابعاد آن اذعان کرد: حاکمیت اسلام به عنوان هویت جمعی در بین ما پذیرفته شده اما هنوز اسلام در درون برخی افراد ساماندهی نشده، در واقع سبک زندگی برخی از افراد اسلامی نیست.

وی در ادامه با اشاره اهمیت اشاعه مسائل دینی و فرهنگی در بین جوانان تأکید کرد: افکار و عقاید ما را اسلام رقم نمی‌زند و آنچه را که در دانشگاه‌ها فرا می‌گیریم حاصل افکار، عقاید و ارزش‌های اسلامی نیست و در واقع ما باید این عقاید و ارزش‌ها را اقتباس کنیم.

لازم به ذکر است، طرح ولایت با حضور اساتید مطرح کشوری و همچنین دانشجویان پرشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

رامین همچنین تأکید کرد: طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین از لحاظ کمی و کیفی گسترش یافته و با تربیت دانشجویان در رتبه انقلاب می‌تواند نقش مؤثری در دانشگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول