اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کرمان خبر داد

کاهش آمار طلاق‌های توافقی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کرمان گفت: با برداشته شدن شرط طلاق برای ارائه تسهیلات توسط نهادهای حمایتی طی 2 تا 3 سال گذشته طلاق‌های توافقی برای استفاده از این امکانات کم‌رنگ‌تر شده است.

کاهش آمار طلاق‌های توافقی در کرمان

ماشاالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان محدود بودن زمان صدور طلاق توافقی را یکی از علت‌های تقاضای این نوع جدایی ذکر کرد و اظهار داشت: افرادی که تحمل کمتری دارند به سراغ طلاق‌های توافقی می‌روند.

این مسئول قضایی عنوان کرد: در طلاق های عادی باید وضعیت مواردی چون مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و حقوق مالی زن تعیین تکلیف شود و این امر حدود دو سال به طول می‌انجامد.

ابراهیمی بیان داشت: زمانی که زوج‌ها در مورد مسائل ذکر شده به توافق برسند، فرصت کمتری برای وقوع طلاق لازم است و طلاق توافقی را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌کنند.

وی گفت: در بعضی از استان‌ها حکم طلاق توافقی طی دو یا سه هفته صادر می‌شود، اما در کرمان این روند حدود دو تا سه ماه پس از دادخواست طلاق صورت می‌گیرد تا زوج‌ها فرصت بیشتری برای فکر کردن درباره این موضوع داشته باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: به شعبه‌های خانواده در کرمان توصیه می‌شود که حکم طلاق طی یک هفته صادر نشود و حداقل یک ماه و حداکثر سه ماه برای این امر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه زوج‌ها در طلاق توافقی به طور معمول علت این جدایی را ذکر نمی‌کنند، تصریح کرد: این افراد زمانی که به مشاور مراجعه می‌کنند از مواردی مانند خیانت، نارضایتی جنسی و تنفر از یکدیگر به عنوان علت دادخواست طلاق نام می‌برند.

ابراهیمی گفت: طی سال‌های گذشته بعضی از خانواده‌ها به علت دریافت تسهیلات از نهادهای حمایتی و یا برای معاف کردن فرزند خود از خدمت سربازی اقدام به طلاق توافقی می‌کردند.

وی عنوان کرد: در دو تا سه سال گذشته با برداشته شدن شرط طلاق برای ارائه تسهیلات، طلاق‌های توافقی برای استفاده از این امکانات کم‌رنگ تر شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در گذشته طلاق برای معافیت خدمت سربازی با عنوان کفالت در بعضی از محاکم صورت می‌گرفت که این امر غیر قانونی بود و در حال حاضر پرونده‌هایی در این زمینه مطرح نمی‌‌شود. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول