اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

تشکیل بانک اطلاعاتی طلاق در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تشکیل بانک اطلاعاتی احصاء آمار خانواده‌های در معرض طلاق در این استان خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعاتی طلاق در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان 19 دستگاه را اعضای ثابت این کارگروه خواند و اظهار کرد: موضوع‌های مطرح شده در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان از طرف وزارت کشور در حال پیگیری است.

وی بررسی آسیب‌های اجتماعی، پیگیری مسایل فرهنگی و ایثارگران، پیگیری برنامه‌ها و تحقق منویات مقام معظم رهبری را از جمله فعالیت‌های کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان عنوان کرد و افزود: تشویق زوجین در ازدیاد نسل در دستور کار کارگروه مذکور است.

پورعزیزی با اشاره به رتبه نخست اداره کل امور اجتماعی گیلان در ارزیابی وزارت کشور، تصریح کرد: طرح تحول اجتماعی برنامه جامعی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان کاهش آسیب‌های مختلف با پیگیری اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان را امکانپذیر دانست و بیان کرد: فرمانداران با بهره‌مندی از ائمه جمعه زمینه تغییر باورهای فرهنگی برای افزایش موالید در استان را فراهم کنند.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی احصاء آمارهای مربوط به خانواده‌های در معرض طلاق در گیلان خبر داد و اذعان کرد: دادگستری، بهزیستی و کمیته امداد با همکاری همدیگر بانک اطلاعاتی مذکور را تشکیل می‌دهند.

پورعزیزی همچنین به تشکیل کمیته بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی جمعیت در گیلان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی عضو کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان در راستای افزایش موالید در استان تلاش می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ایجاد گروه تحقیقاتی و فکری اساتید و صاحب‌نظر علمی و حوزوی به منظور ازدیاد موالید، ابراز کرد: گروه مذکور به بررسی موانع و ارائه راهکارهای افزایش موالید در استان می‌پردازد.

وی خواستار بهره‌گیری از شبکه تبلیغی روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی گیلان شد و اظهار کرد: استفاده از احادیث و روایت‌های دینی می‌تواند تغییر باورهای فرهنگی در  افزایش موالید را ایجاد کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول