اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گیلان خبر داد

تدوین سند راهکارهای کاهش طلاق در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از تدوین سند راهکارهای کاهش طلاق در این استان خبر داد.

تدوین سند راهکارهای کاهش طلاق در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان‌احمد آقایی پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری از گسست خانواده اظهار کرد: دبیرخانه مدیریت پیشگیری از گسست خانواده با حضور نمایندگان استانداری، بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در اداره کل بهزیستی استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: شرح وظایف هر کدام از سازمان‌های مذکور در ارائه خدمات مناسب به منظور پیشگیری از گسست خانواده باید تدوین و به سازمان‌ها ابلاغ شود.

آقایی از تدوین سند راهکارهای کاهش طلاق در گیلان خبر داد و افزود: سند راهکارهای کاهش طلاق باید تدوین شده و شرح وظایف هر کدام از سازمان‌های عضو شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در مورد پیشگیری از وقوع طلاق مشخص و به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شود.

معاون رئیس کل دادگستری گیلان، اداره کل بهزیستی استان را مسئول ارائه خدمات مشاوره خانواده به زوجین از طرف دادگاه خانواده دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در شهرستان‌هایی که امکان ارائه خدمات مشاوره را دارد، با دادگستری همکاری کند.

وی با اشاره به برآورد هزینه خدمات مشاوره‌ای مراکز مشاوره آزاد بهزیستی، بیان کرد: بهزیستی در شهرستان‌هایی که ارائه خدمات مشاوره امکانپذیر نیست را تهیه کند تا با همکاری واحد صیانت از نهاد خانواده استانداری زمینه انجام مشاوره خانواده در آن شهرستان‌ها فراهم شود.

آقایی بر اهمیت داوری خانواده در امر پیشگیری از طلاق تاکید کرد و گفت: داوری خانواده در محاکم قضایی خانواده دادگستری در شهرستان‌ها باید با همکاری اعضای فرهیخته و متخصص در امور مشاوره و روانشناسی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری در زمینه پیشگیری از طلاق زوجین در محاکم قضایی تاسیس شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول