اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک:

عمده‌ترین دلیل طلاق دخالت خانواده‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری آبیک اصلی‌ترین و عمده‌ترین دلیل طلاق در این شهرستان را دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین عنوان کرد.

عمده‌ترین دلیل طلاق دخالت خانواده‌هاست

آیت‌الله بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: پیش از صدور حکم طلاق، پرونده زوجین به مشاوره اولیه پرتو ارجاع داده می‌شود که طبق گزارشات مشاوران، دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین مهم‌ترین علت جدایی و عدم ادامه زندگی بوده است.

وی افزود: خانواده‌ها یا نسل قدیم باید بدانند که دیدگاه‌ها و نظرات نسل جدید امروزی نسبت به نسل گذشته متفاوت و متنوع است.

این مسئول ادامه داد: ارشاد و نصیحت با دخالت تفاوت فاحشی دارد، لذا خانواده‌ها باید خلأ موجود در دیدگاه‌هایشان را با نگرش مثبت و مناسب پر کنند، نه اینکه نظرات خود را به زور به جوانان القا کنند که مورد پسند نسل جدید نیز نیست.

رئیس دادگستری آبیک خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید فرهنگ جامعه امروز را بپذیرند و با تعامل و تفاهم با فرزندانشان رفتار کنند تا فرزندانشان در آغاز زندگی با مشکل مواجه نشوند و پدیده شوم طلاق اتفاق نیافتد که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

بنی‌هاشمی اذعان کرد: خانواده‌ها باید واقعیات جامعه امروز را بپذیرند و برای اینکه فرزندانشان باید به فرهنگ گذشته متعهد شوند، نباید اصرار و پافشاری بورزند.

وی بیان کرد: دادگستری برای رفع مشکلات بین خانواده‌ها و زوجین، آنان را برای رسیدن به سازش و تفاهم به مرکز مشاوره اولیه پرتو ارجاع می‌دهد که یکی از بستگان نیز به عنوان داور معرفی می‌شود و در صورت عدم سازش حکم طلاق صادر می‌شود.

بنی‌هاشمی اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری 43 فقره پرونده طلاق وارده به دادگستری داشته‌ایم که 32 فقره طلاق توافقی، سه فقره به درخواست زوج و هشت فقره به درخواست زوجه بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت به شش فقره طلاق به درخواست زوج، 32 فقره به درخواست زوجه و 32 فقره به طور توافقی رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس دادگستری آبیک یادآور شد: خانواده‌ها باید جوانان را به سمت ارزش‌های معنوی و خانوادگی سوق داده تا بتوانند در نهایت آرامش زندگی کرده و بنیان خانواده را تحکیم بخشند.

بنی‌هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند باید اموال خود را در قالب وصیت‌نامه تنظیم کنند تا پس از مرگ بین فرزندان و اقوامشان کدورت ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه پرونده‌های انحصار وراثت در دادگستری سال‌ها به طول می‌انجامد تا رسیدگی شود، افزود: افراد جامعه باید به این باور برسند که روزی از دنیا رخت بر می‌بندند و استثنایی وجود ندارد، لذا باید پیش از مرگ تقسیم مال کنند تا فرزندانشان با مشکل مواجه نشوند و کارشان به دادگستری نکشد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول