اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر خبر داد

کاهش 7 درصدی طلاق در شهرستان کوثر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از کاهش هفت درصدی طلاق در شهرستان کوثر طی یک سال گذشته خبر داد.

کاهش 7 درصدی طلاق در شهرستان کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: مبارزه قطعی با پدیده شوم طلاق در کوثر سبب شده شاهد کاهش چشمگیری این اتفاق در کوثر باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوثر حرکت‌های جدیدی برای به کارگیری سیستم‌های نوین ثبتی آغاز شده است، افزود: اقدام در راستای انفورماتیکی کردن اطلاعات سبب تسهیل در امور و کاهش مراجعات متعدد به ثبت احوال شده است.

این مسئول ادامه داد: 100 درصد وقایع حیاتی شهرستان کوثر در زمان قانونی ثبت شده است.

این مسئول تصریح کرد: اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در شهرستان کوثر موجب تسریع در خدمت‌رسانی به مردم شده است.

فرماندار کوثر به کاهش مرگ و میر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیشترین علل فوت در این شهرستان کهولت سن بوده و ارتقای شاخص‌های بهداشتی دلیل اصلی کاهش مرگ و میر است.

رئیس‌ساداتی همچنین از کسب رتبه اول استانی ثبت احوال کوثر در استان خبر داد افزود: اجرای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق جهاد اقتصادی نیاز به آمار و اطلاعات درست دارد که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از 80 درصد فعالیت‌های ثبت احوال استان اردبیل به صورت الکترونیکی و نوین ارائه می‌شود.

عبدالله امینی گفت: در این استان 3 میلیون و 270 هزار سند جمع‌آوری شده که به تدریج در قالب آرشیو الکترونیکی بهره‌برداری می‌‌شود.

وی با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی ارجاع بایگانی موجود ثبت احوال به شکل مکانیزه و الکترونیکی است، تصریح کرد: هم اکنون به جز اردبیل در تمام شهرستان‌های استان طرح آرشیو الکترونیکی به اتمام رسیده است.

این مسئول افزود: افرادی که برای تعویض شناسنامه، عکس‌دار کردن‌، دریافت المثنی، تغییر نام و حذف پسوند مراجعه کرده‌اند شناسنامه آنها تغییر و تبدیل به مکانیزه شده است.

امینی ابراز داشت: ‌امسال نیز قرار است دو برابر تعهد سال گذشته یعنی بیش از 85 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان اردبیل صادر شود.

وی در زمینه صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: مقدمات این کار در استان فراهم شده و تا سه ماه آینده با اولویت صدور کارت برای خانواده‌های ایثارگر شاهد صدور کارت ملی هوشمند در استان خواهیم بود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: جمعیت این استان یک میلیون و 268 هزار و 235 نفر است که از این تعداد 527 هزار و 217 نفر در روستاها و 741 هزار و 18 نفر نیز در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول