اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

آمار بالای طلاق در لرستان زیبنده این استان نیست

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: آمار بالای طلاق در لرستان زیبنده این استان نیست، باید با فرهنگ‌سازی جلوی آمار طلاق در لرستان را گرفت.

آمار بالای طلاق در لرستان زیبنده این استان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد ظهر امروز در کار گروه بانوان و خانواده لرستان با اشاره به نرخ بالای ثبت واقعه طلاق در این لرستان گفت: این آمار با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، اعتقادی و باورهای دینی و سنتی حاکم بر منطقه، به هیچ عنوان زیبنده مردم لرستان نیست.

وی با بیان اینکه آمار افزایش طلاق در لرستان باید کاهش یابد، افزود: به همین دلیل نرخ واقعه طلاق استان لرستان هیچ سنخیتی با ویژگی‌های مثبت و حسنه مردم تلاشگر و سختکوش لرستان که به عنوان مردمانی صبور، ساعی، متدین و دین‌دار در سطح کشور شناخته می‌شوند، ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر انجام کار فرهنگی و آموزشی هدفمند با هدف کاهش نرخ طلاق در لرستان اظهار داشت: انجام مشاوره‌های خانوادگی قبل از ازدواج یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از بروز اختلافات خانوادگی است که اگر این مهم به صورت جدی و هدفمند در روند ازدواج زوج‌های جوان اجرایی شود، به طور یقین شاهد کاهش چشمگیر طلاق و جدایی زوج‌ها از یکدیگر هستیم.

شریعت‌نژاد یادآور شد: بانوان بخش عظیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند که توجه و اعتماد بیشتر به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این قشر می‌تواند موجب شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت کشور شود.

در ادامه مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 12 هزار بانوی خانه‌دار لرستانی از ابتدای آغاز طرح ملی رحمت تاکنون با شرکت در دوره‌های مشخص، آموزش‌های لازم و مرتبط با این طرح را فرا گرفتند.

روح انگیز جهان‌افروز اظهار داشت: براساس سهمیه ابلاغ شده طرح ملی رحمت در استان لرستان، تا پایان نیمه نخست سال جاری 16 هزار بانوی خانه‌دار باید دراین دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: طرح ملی آموزشی رحمت ویژه بانوان خانه‌دار با همکاری پایگاه‌های بسیج، ادارات زندان‌ها و همچنین برخی از دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول