اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد امور بین‌الملل:

غرب در سوریه به دنبال یک رژیم دست‌نشانده است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد امور بین‌الملل گفت: غرب در سوریه به دنبال یک رژیم دست‌نشانده است تا حامی منافع آن در منطقه باشد.

غرب در سوریه به دنبال یک رژیم دست‌نشانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الله تقوی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به وضعیت حساس در سوریه و جنبش مقاومت اسلامی در این منطقه اظهار کرد: امروز دشمن در سوریه به دنبال ایجاد یک رژیم دست‌نشانده حامی غرب در منطقه است.

وی با بیان اینکه سوریه محور اصلی جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه است، افزود: دشمنان غربی به ویژه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که با پاره کردن زنجیر ارتباطی ایران، سوریه و لبنان راحت‌تر می‌توانند به اهداف خود در خاورمیانه دست یابند.

این کارشناس ارشد امور بین‌الملل، حفظ نظام سیاسی سوریه را جزو منافع راهبردی ایران خواند و اذعان کرد: دشمن در سوریه با فشار و جریان‌های تبلیغاتی سو، وارونه جلوه دادن مسایل و در نهایت تغییر ساختار در سوریه قصد دخالت و تغییر در ساختار دیگر کشورهای خاورمیانه را دارد.

وی با اشاره به اینکه با حذف سوریه چانه‌زنی غرب با ایران راحت‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مسایل غزه، فلسطین و پیروزی اخیر اسلام‌گرایان در مصر، نقش ایران در رهبری نهضت بیداری اسلامی در منطقه پررنگ‌تر شده و غرب به دنبال عدم پیشرفت و رهبری ایران در منطقه است.

تقوی، مسئله شدت تحریم‌های غرب علیه ایران را از دیگر راهبردهای آنها برای جلوگیری از رهبری ایران در نهضت بیداری عنوان کرد و گفت: برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن سال گذشته و انتخابات موفق 12 اسفند 90 توجه غرب را بر این نکات متمرکزتر کرده است تا با سرمایه‌گذاری و ایجاد فشار بر مردم در راستای نارضایتی از نظام و اعمال تحریم‌های اقتصادی از حضور حداکثری آنها در صحنه‌های مختلف جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه پاسخ ایران در برابر تهدیدهای نظامی غرب یک رزمایش موفق و فوق‌العاده در منطقه خلیج فارس بوده است، تصریح کرد: رزمایش نظامی ایران برای غرب یک شوک بزرگ بود.

استاد دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان، ایران را کشوری حامی صلح و دوستی خواند و افزود: هدف از برگزاری این رزمایش تنها نشان دادن قدرت نظامی ایران به جهان بوده است.

وی با اشاره به مسئله بحران اقتصادی در غرب، افزایش بدهی‌ها، فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری 2012 در آمریکا، افزایش تورم و بیکاری و فقر در این کشور، تعدیل نیروهای کارگری، ورشکستگی شرکت‌های بزرگ اقتصادی و وابستگی آمریکا به سوخت خاورمیانه، خاطرنشان کرد: آمریکا یک ابرقدرت عقب‌مانده است زیرا به دلیل موارد مذکور منافع این کشور با خطر مواجه است به طوری که تخمین زده شده اگر به مدت دو ماه نفت وارد نکند ورشکسته می‌شود و منافع خود در خاورمیانه را نیز از دست می‌دهد.

تقوی یادآور شد: آمریکا به دلیل وجود نظامیان خود در عراق و افغانستان متحمل مبلغی بالغ بر سه تریلیون دلار هزینه شده و با کسر بودجه بیش از 500 میلیارد دلار مواجه است و حمله نظامی علیه ایران را تنها راهبردی برای اعمال فشار به مردم ایران در پیش گرفته است.

وی کاهش سطح رفاه عمومی و زندگی اجتماعی مردم در آمریکا را به دلیل این بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: در این شرایط آمریکا نمی‌تواند با ایران وارد جنگ شود و تنها بزرگ‌نمایی می‌کند.

کارشناس ارشد امور بین‌الملل با بیان اینکه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدر منفورترین افکار دنیا هستند، اذعان کرد: هدف این کشور از بزرگ‌نمایی تهدیدهای نظامی علیه ایران تنها راهی برای فروش سلاح‌های خود است.

وی به آمار بالای زندانیان آمریکا با بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر اشاره کرد و یادآور شد: افزایش ناامنی‌های داخلی، وجود مسایل عدیده فرهنگی، اعمال خشونت علیه زنان و کودکان، رواج استفاده از انواع داروهای روانگردان، ترویج عرفان‌های کاذب به ویژه شیطان‌پرستی، تجاوزهای جنسی و اختراع سلاح‌های شخصی و صدها مورد دیگر که در تصورات انسان نمی‌گنجد، امروز وضعیت داخلی آمریکا را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

تقوی تصریح کرد: رویای آمریکا در حال به پایان رسیدن و فروپاشی است از این‌رو با در اختیار داشتن غول‌های رسانه‌ای خود سعی در وارونه جلوه دادن مسایل و انعکاس آن به جهان را دارد.

وی آمریکا را یکی از مقروض‌ترین و پر چالش‌ترین کشورهای دنیا معرفی کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول