اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

ساماندهی 200 چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون 200 چاه غیرمجاز در سراسر استان ساماندهی شده است.

ساماندهی 200 چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری پنجشنبه شب در کارگروه توسعه کشاورزی استان که در محل استانداری آذربایجان‌غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: وجود منابع آبی مناسب یکی از اولویت‌های توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا تاکنون بیش از 200 چاه غیرمجاز در سطح استان ساماندهی شده و در نوبت دریافت مجوز هستند.

اصغری با اشاره به مشکل ارائه کنتور به چاه‌های استان تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از چاه‌های آذربایجان‌غربی کنتور دریافت نکرده‌اند که این امر می‌تواند مشکلی در رفع معضلات مربوط به کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد ظرفیت‌های جدید در راستای توسعه کشاورزی ابراز داشت: برای این منظور باید مجاز کردن و همچنین کنتور دار کردن تمام چاه‌های استان با جدیت بیشتری پیگیری شود تا بزودی شاهد حل مسائل مربوط به کشاورزی باشیم.

وی نصب کنتور را راهی برای پیشگیری از تخلفات آتی دانست و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند به عنوان عمل پیشگیرانه تلقی شده و جایگزین مناسبی برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز باشد.

اصغری در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و حوزه کشاورزی پیرامون این دریاچه اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص موجود در این حوزه کشاورزان با مشکلاتی مواجه شده‌اند که امید است با تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری‌های مسئولان شاهد رونق کشاورزی در روستاهای اطراف این محیط طبیعی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بهره‌برداری اصولی از چاه‌ها و مدیریت منابع آبی را راه‌حل رفع مشکلات کشاورزان عنوان و بر ورود سازمان‌های مختلف به این بخش تاکید کرد.

اصغری عملکرد بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به کشاورزان را دارای مشکل دانست و گفت: تاکنون بیش از 3 هزار طرح کشاورزی برای دریافت تسهیلات کشاورزی به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که اعتباری بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مدیران بانک‌ها به امر کشاورزی و تسهیلات کشاورزی شد و از مسئولان ارشد استانی خواست تا راه‌حلی برای رفع مشکلات موجود بیندیشند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول