اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی:

چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در راس فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان قرار دارد.

چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نقی کریمی در جمع فرمانداران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با تمام توان در زمینه تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز گام برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه در صدد مدیریت بهینه منابع آبی هستیم، به قانون هدفمند کردن چاه‌های فاقد پروانه در استان اشاره کرد و گفت: قانون هدفمند کردن چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری در استان با جدیت دنبال می‌شود.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر 200 کنتور هوشمند برای نصب در چاه‌ها وجود دارد که باید در چاه‌هایی که بیش از نیاز خود آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌کنند کنتور هوشمند نصب شود.

وی تصریح کرد: تنها مشکل ما در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است که این امر نیز به دلیل محدودیت خاص این حوزه است.

کریمی ادامه داد: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه 22 محدوده مطالعاتی وجود دارد که از این محدوده‌ها، شش دشت ممنوعه برای برداشت آب اعلام شده که شامل دشت ارومیه، قره‌باغ، سلماس، کهریز، خوی و کشمش‌تپه هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌غربی هم در این نشست به آغاز اجرای ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در استان اشاره کرد و افزود: این موضوع از اهمیت خاصی در استان با توجه به خشکسالی‌های موجود و کم‌آبی برخوردار است.

کاظم علی‌نژاد همچنین به صرفه‌جویی منابع آبی و کنترل و ساماندهی چاه‌های غیرمجاز تاکید و اضافه کرد: باید با همت مضاعف برنامه‌ریزی‌های جدی برای بهره‌برداری اصولی از منابع آبی استان صورت گیرد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران استان نیز باید با اقدامات اساسی در راستای مدیریت منابع آبی حوزه خود گام بردارند و این امر را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول