اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

بحران سوریه دسیسه‌ای برای برچیدن خط مقاومت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بحران‌های ایجاد شده در سوریه دسیسه‌ای برای برچیدن خط مقاومت قلمداد می‌شود.

بحران سوریه دسیسه‌ای برای برچیدن خط مقاومت است

جواد جهانگیرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سوریه عقبه مقاومت قلمداد می‌شود به طوری که این کشور ظرفیتی برای توسعه مقاومت و مخالفت با نظام غربی است زیرا ایادی استکبار جهانی به دنبال یکه‌تازی در سرزمین‌های اسلامی است بنابراین باید از سوریه پشتیبانی به عمل آورد تا این قبیل توطئه‌ها خنثی شود.

وی اضافه کرد: اگر سوریه شکست بخورد برای آمریکا و هم‌پیمانان آن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی و سران کشورهای غربی، منافع اقتصادی و سیاسی دربردارد، بنابراین برای حمایت از این کشور بیش از بیش باید تلاش کرد تا به‌ این ترتیب فشارها کاهش پیدا کند.

جهانگیرزاده با تاکید بر اینکه حفظ روند موجود به نفع کشورمان است، ادامه داد: کسانی که انتقاد می‌کنند چرا در سوریه سرمایه‌گذاری هنگفت صورت می‌گیرد همچنین چرا ظرفیت‌های سیاسی به کار گرفته می‌شود باید به هوش بوده در این ارتباط عمیق‌تر بیاندیشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سوریه در روند ترانزیت منطقه به ویژه در حوزه انرژی تاثیرگذار است، اضافه کرد: اگر سوریه در ید قدرت رژیم جعلی صهیونیستی قرار بگیرد، در روند ترانزیت انرژی تغییرهای زیادی شکل گرفته، کشورهای زیادی از جمله هند، چین و روسیه لطمه می‌بینند به همین دلیل این کشور محل تقابل قدرت‌های بین‌المللی است.

وی با اظهار به اینکه در موضوع دست‌یابی به انرژی هسته‌ای فشارهای زیادی به کشورمان تحمیل کردند، گفت: برای اینکه کشورمان از موضوع خود در مسئله فوق عقب‌نشینی کند به کشورمان فشار وارد کردند که این روند در مورد مسئله حمایت از سوریه نیز تکرار می‌شود، ولی این قبیل فشارها تاثیری بر تصمیم‌گیری‌ها بر جای نمی‌گذارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اظهار به اینکه روسیه به دنبال بازگشت به دوران امپراطوری پیشین است، خاطرنشان کرد: این کشور به دنبال افزایش قدرت است زیرا از این مسئله که جایگاه آن در طراز بین‌المللی پایین آمده تا حدود زیادی متضرر شده پس به دنبال این است که ظرفیت بین‌المللی خود را بالا ببرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول