اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای فومن عنوان کرد

رتبه نخست کیفیت آب‌های زیرزمینی فومن در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آب و فاضلاب شهری فومن گفت: کیفیت آب‌های زیرزمینی فومن طبق استانداردهای جهانی و استانی در بین شهرهای گیلان رتبه نخست را دارد.

رتبه نخست کیفیت آب‌های زیرزمینی فومن در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حسین قادری در جریان افتتاح یک حلقه چاه در منطقه شلکه‌بانان فومن وضعیت آب‌های زیرزمینی این شهرستان را به لحاظ کیفی در بین آب‌های زیرزمینی گیلان دارای رتبه نخست اعلام کرد و اظهار داشت: طبق آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و بهداشتی که شرکت آب و فاضلاب استان از آب‌های زیرزمینی فومن به عمل آورده و بر اساس استانداردهای جهانی و استانی آب‌های زیرزمینی این شهرستان در بین شهرهای استان رتبه نخست را دارد.

وی تصریح کرد: فومن دارای 55 کیلومتر فاضلاب سنتی است که سالانه طبق تقویم کاری شرکت آبفای استان لایروبی، بازسازی و ترمیم شده و فضولات آن جمع‌آوری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آب و فاضلاب شهری فومن توانسته است کد اجرای تاسیسات تصفیه‌خانه و انتقال شبکه فاضلاب شهری را اخذ کند، افزود: با توجه به بررسی‌ها و مطالعات فنی، توجیهی، اقتصادی و زیست‌محیطی که توسط کارشناسان صورت گرفته، در فومن توانستیم کد اجرای تاسیسات تصفیه‌خانه و خطوط انتقال شبکه فاضلاب شهری را اخذ کنیم و جزو هشت شهر دارای این کد قرار گیریم.

وی ادامه داد: 7.6 هکتار زمین در راستای اخذ کد مذکور برای احداث تصفیه‌خانه خریداری شده و اکنون پیمانکار آن در حال ساخت سوله، دیوارکشی و تعریض جاده بوده و پیمانکار دیگر نیز برای قسمتی از خط انتقال اجرایی فاضلاب مشغول کار است.

قادری، عمق چاه منطقه شلکه‌بانان فومن را 95 متر با آب‌دهی 20 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: آب و فاضلاب شهری فومن با بهره‌برداری حلقه چاه منطقه شلکه‌بانان به 10 حلقه چاه با 110 لیتر آب در ثانیه رسیده که 8 هزار و 152 مشترک را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

به گفته وی، 98 درصد مردم فومن از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند و با احداث، حفر و تجهیز حلقه چاه منطقه مذکور به کمیت آب شرب این شهرستان اضافه شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری فومن اعتبار این حلقه چاه را از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری شرکت آبفای استان اعلام کرد و یادآور شد: این حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان احداث شده و با این میزان اعتبار یک کیلومتر خط انتقال از چاه مذکور به مخزن یک‌هزار منطقه قلعه کل اتصال داده شد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول