اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

دو طرح آب و فاضلاب مازندران در طرح مهر ماندگار قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: دو طرح آب و فاضلاب مازندران در بین طرح‌های مهر ماندگار جای گرفت.

دو طرح آب و فاضلاب مازندران در طرح مهر ماندگار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، محمدتقی حسین‌زاده بیان داشت: طرح‌های تأمین آب به شهرستان تنکابن و خرم‌آباد و احداث مدول دوم طرح فاضلاب تصفیه‌خانه فاضلاب ساری از طرح‌های مهر ماندگار در بخش آب و فاضلاب است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه تنظیم شده و تعهدی که دولت در قبال مردم در اجرای طرح های مهر ماندگار داده قرار بر این شد که در سال پایانی دولت دهم این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه برای اجرای طرح آبرسانی به تنکابن 95 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است، گفت: این طرح شامل 10 هزار متر خط انتقال مخزن در اقطار 300 الی 700  میلی متر چدن، احداث 10 هزار متر مکعب مخزن بتنی و احداث شبکه توزیع اصلی به طول51 هزار متر است.

حسین‌زاده  طرح آبرسانی تنکابن را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب استان دانست و از حفر و تجهیز 3 حلقه چاه با آبدهی 150 لیتر در ثانیه و بازسازی و مهندسی مجدد 3 حلقه چاه با افزایش تأمین 60 لیتر در ثانیه در تنکابن خبر داد.

وی اضافه کرد: طرح‌های مهر ماندگار یکی از مهم‌ترین طرح‌های شرکت آب و فاضلاب مازندران هستند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهر خرم‌آباد در قالب طرح مهر ماندگار گفت: برای اجرای این طرح 38 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از بازسازی و مهندسی مجدد سه حلقه چاه با آبدهی 50 لیتر در ثانیه در خرم آباد خبر داد و تصریح کرد: احداث 5 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب، احداث خط انتقال مخزن و چاهها به طول 4 هزار متر، احداث خطوط شبکه توزیع اصلی برای بازسازی و چاه‌ها به طول 10 هزار متر، خرید لوله و اتصالات خطوط انتقال به طول 8 هزار متر، خرید لوله و اتصالات شبکه توزیع اصلی به طول 6 هزار متر و محوطه‌سازی به طول 5 هزار متر مربع است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح جهت برآورده شدن نیازهای مردم منطقه به آب سالم و بهداشتی 260 لیتر در ثانیه به تأمین آب تنکابن و خرم‌آباد افزوده می‌شود، گفت: این طرح آبرسانی تاکنون 31 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسین‌زاده هدف از اجرای این طرح‌ها را تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان تنکابن و خرم آباد ذکر کرد و افزود: با اجرای طرح آبرسانی به تنکابن و خرم آباد 76 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران همچنین از احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری در قالب طرح مهرماندگار خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح 64 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسین‌زاده با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از اکوسیستم دریای خزر اجرا شده است، گفت: پیش‌بینی شده است که این تصفیه‌خانه در چهار مدول و با ظرفیت 96 هزار متر مکعب در شبانه‌روز احداث شود که 400 هزار نفر در پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدول دوم این طرح با ظرفیت 23 هزار و 400 متر مکعب در شبانه‌روز در قالب طرح مهر ماندگار به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: با افتتاح مدول دوم این طرح 105هزار نفر در پوشش شبکه فاضلاب شهر ساری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران افزود: اجرای 35 کیلومتر خط اصلی و 75 کیلومتر شبکه فرعی، از مشخصات اجرای این طرح است.

وی در پایان از مشترکانی که در مسیر اجرای شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند خواست به منظور حفظ محیط زیست و تضمین سلامت فرزندان خود نسبت به جاری‌سازی انشعاب فاضلاب منازل خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول