اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

طرح آب‌رسانی بجنورد مهرماه آزمایشی بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی گفت: طرح آب‌رسانی از سد شیرین‌دره به بجنورد مهرماه امسال به صورت آزمایشی بهره‌برداری می‌شود.

طرح آب‌رسانی بجنورد مهرماه آزمایشی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی، محمود احمدی‌بیغش در بازدید از پروژه‌های طرح آب‌رسانی بجنورد اظهار کرد: حدود یک ماه پیش کمبود اعتبار ریالی و همچنین لوله فولادی، دو مانع بزرگ برای این طرح بود که با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نیرو، موانع اعتباری برطرف شده است.

وی افزود: برای تکمیل خط انتقال 48 کیلومتری طرح آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره تهیه سه هزار و 400 متر لوله فولادی نیز با مشکل جدی مواجه شده است که پیگیری جدی برای تأمین آن در دست انجام است.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: فعالیت‌های در حال اجرا در نقاط مختلف طرح آب‌رسانی بجنورد اعم از خط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ، تصفیه‌خانه آب شرب و مخزن این طرح بیش از حد متعارف است و امروز همه تلاش‌ها برای بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی بجنورد اول مهر ماه را نشانه رفته است.

وی حجم فعالیت‌های انجام شده و در دست انجام در طرح آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره را بسیار زیاد خواند و گفت: علاوه بر موانع سخت فیزیکی و جغرافیایی در طول مسیر 48 کیلومتر خط انتقال، منبع تأمین آب نیز در این طرح تا محل تصفیه و توزیع آن در شهر بجنورد 750 متر اختلاف ارتفاع دارد که برای پمپاژ آب به این ارتفاع چهار ایستگاه پمپاژ قوی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی طرح آب‌رسانی بجنورد از سد شیرین‌دره را 89 درصد اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی برای تکمیل اجرای این طرح در نقاط مختلف آن به صورت فشرده ادامه دارد.

علیرضا عامری مبلغ اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را تاکنون 760 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های مختلف این طرح 370 میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است.

وی با تقدیر از استاندار خراسان‌شمالی برای برطرف‌کردن موانع پیش روی طرح، تصریح کرد: با پیگیری ایشان حدود 60 میلیارد ریال اعتبار در 20 روز اخیر دریافت شد و امیدواریم بقیه اعتبار مورد نیاز نیز دریافت شود.

عامری اظهار کرد: طرح آب‌رسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است.

وی گفت: طرح ملی آب‌رسانی به شهر بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش‌بینی شده است و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین دره تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول