اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار لرستان:

112 روستای لرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار لرستان گفت: در سال جاری 112 روستا با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند که در مقایسه با سال گذشته، علی‌رغم مشکل خشکسالی در این مورد کاهش وجود دارد.

112 روستای لرستان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علیرضا کاکاوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: 2 هزار و 836 روستا با جمعیتی معادل 700 هزار نفر در لرستان وجود دارد که بیش از 40 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گفته وی، از این تعداد روستا، یک هزار و 530 روستای آن بیش از 20 خانوار جمعیت دارند که در مجموع به یک هزار و 950 روستای استان آب‌رسانی شده و این در حالی است که روستاهای دارای شبکه آب شرب سالم استان قبل از انقلاب حدود 180 روستا بوده است.

کاکاوند یادآور شد: به منظور مقابله با خشک‌سالی چند سال اخیر در این استان 107 حلقه چاه در مناطق روستایی لرستان مهندسی مجدد شده است.

وی افزود: در این راستا تعدادی از چاه‌های تامین آب مناطق روستایی که با کاهش دبی و تراز آب مواجه‌اند مورد بازنگری قرار گرفت که در نتیجه 20 حلقه چاه مورد کف‌شکی، 15 چشمه به‌سازی و 86 حلقه چاه حفر شد که از این تعداد 72 مورد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در راستای جلوگیری از هدررفت آب 160 مورد نصب تله‌متری، 111 تابلوی سافت برای جلوگیری از سوختن پمپ انجلن و 360 مورد کنتورهای حجمی نیز نصب شده است.

وی افزود: در سال جاری 112 روستا با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند که در مقایسه با این تعداد علی‌رغم مشکل خشک‌سالی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: تعداد روستاهایی که سال گذشته با تانکر آب‌رسانی می‌شدند، 195 روستا بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 510 روستا دچار مشکل کم‌آبی بودند که هم‌اکنون تعداد 195 روستا با این مشکل مواجه هستند و اجرای پروژه‌های مربوط به رفع خشک‌سالی این امر نیازمند 250 میلیون ریال است.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول