اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار چرام:

6 پروژه آبرسانی روستایی چرام در هفته دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس آبفار شهرستان چرام گفت: در راستای خدمت به روستائیان شش پروژه آبرسانی روستایی چرام در هفته دولت افتتاح می‌شود.

6 پروژه آبرسانی روستایی چرام در هفته دولت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، محمد راکبی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت خدمتگزار، خدمت بی‌منت را سرلوحه برنامه‌های کاری خود قرار داده و برای رفاه حال همنوعان خود در روستا اقداماتی اساسی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع آبی نقش مؤثر در توسعه پایدار دارد، عنوان کرد: نقش آب در زنجیره ارزش افزوده اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست بنابراین هزینه تأمین آب و خدمات فاضلاب در توان اقتصادی ملت‌ها در صحنه تجارت و بین‌الملل بسیار اثرگذار است.

مدیر آبفار شهرستان چرام تصریح کرد: خطوط جمع‌آوری و انتقال به طول 13 کیلومتر با هدف بهبود کمی و کیفی وضعیت آب‌رسانی به روستاهای تابعه چرام از جمله تمبی، توگبری، القچین علیا، بلدان، تیر آبگون و شهرک بناری انجام شده که در هفته دولت شاهد افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به احداث دو مخزن ذخیره 100 مترمکعبی و یک مخزن 300 مترمکعبی با هدف افزایش حجم ذخایر آبی در روستاهای سربست سرفاریاب، عزیزی علیا و سفلی، دلی اسیر علیا و سفلی و جمال‌الدین و روستای خلیفه‌ای و بناری خاطرنشان کرد: تأمین آب مناطق زیر پوشش، مهم‌ترین اولویت کاری ما بوده و در این راستا اقدامات زیربنایی زیادی انجام داده‌ایم.

راکبی‌زاده اجرای 15 کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی را از دیگر اقدامات این اداره دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها روستاهای اسلام‌آباد مشایخ، اسلام‌آباد، گرگیو، تیرآبگون، تلوندی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر امور آبفار شهرستان چرام در ادامه عنوان کرد: 142 روستا زیر پوشش این اداره هستند که روستاهای آبدار تحت پوشش 53 مورد و روستاهای آبدار غیر تحت پوشش 80 مورد بوده و 9 روستا در سطح شهرستان چرام آبرسانی سیار می‌شوند.

راکبی‌زاده بر ضرورت رسیدگی به بهداشت آب شرب روستایی تأکید کرد و ابراز داشت: این مهم ارتباط مستقیم با سلامت روستاییان دارد که کلرزنی مخزن آب شرب از جمله اقدامات مؤثر ما بوده است.

وی همچنین از مجتمع آبرسانی شهدای پشته زیلایی نام برد و افزود: با یک‌هزار و 800 مترمکعب مخازن آب، 144 مترمربع ساختمان موتورخانه، 32 کیلومتر خط انتقال آب لوله 18 اینچ، 15 کیلومتر شبکه توزیع آب و سه ایستگاه پمپاژ آب و حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث 500 متر شبکه برق این مجتمع در فاز اول 620 خانوار، 10 روستا و 2 هزار و 945 نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول