اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی:

جوانان ایران اسلامی در قرائت قرآن سرآمد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: جوانان ایران اسلامی در قرائت قرآن کریم بین قاریان سراسر جهان به ویژه ممالک اسلامی سرآمد هستند.

جوانان ایران اسلامی در قرائت قرآن سرآمد هستند

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جلسات قرآنی و آیین‌های جمع‌خوانی قرآن کریم در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که این آیین‌ها در ماه مبارک رمضان با شور و صفای دیگر برپا شد از طرف دیگر این مراسم‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه (س) و امام‌زاده شاهچراغ نیز برگزار شد که اجرای آن در این استان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این مراسم‌ها را در مناطق مختلف استان به ویژه در ارومیه و خوی برپا کردیم به طوری که در سایر شهرستان‌ها و مناطق روستایی نیز برپایی آیین‌های جمع‌خوانی قرآن کریم با استقبال مردم مواجه شد تا همه آحاد جامعه در راستای مانوس شدن با قرآن گام بردارند.

وی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی در رشته‌های مرتبط با قرآن کریم از جمله قرائت، ترجمه، درک مفاهیم، تفسیر و ... سرآمد هستند، اضافه کرد: قاریان این کشور در مسابقات جهانی با حضور ممالک اسلامی شرکت کرده و در قرائت نمره نخست را از آن خود کرده‌اند از طرف دیگر در رشته حفظ آیات نورانی هم معمولا ممتاز هستند.

فخری به شکل‌گیری نهضت‌های قرآنی برای تلاوت قرآن کریم در کشور مصر اشاره کرد و گفت: در این کشور اساتید زیادی به ویژه استاد عبدالباسط به دلیل برخورداری از عطیه الهی به عبارتی صوتی عرفانی در این راستا حرکت‌های خوبی را آغاز کرد و جوانان و نوجوانان زیادی را به این سمت گرایش داد ولی متاسفانه به دلیل کهولت سن تعدادی از قاریان کند شدن این حرکت‌ها را در مصر شاهد هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران میزان توجه به این کتاب مقدس به مراتب افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با این کتاب مقدس الفتی عمیق پیدا کرده‌اند به طوری که این موضوع در اثر پیروزی انقلاب در کشورمان محقق شده است.

وی رمز و راز سعادت بشری را در این کتاب آسمانی، احادیث و روایات نهفته دانست و اظهار داشت: برای اینکه ارزش‌های الهی و انسانی بیش از بیش در وجود یکایک مردم متبلور شود، باید برای عملی کردن سفارشات قران اهتمام کرده و عمل به آن را برای همه توصیه کرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول