اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با برگزاری طرح سراسری (1446)

480 زن در خراسان‌شمالی جزء 30 قرآن را حفظ کردند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با برگزاری طرح سراسری حفظ جزء سی قرآن کریم (1446) در خراسان‌شمالی 478 نفر زن این جزء از قرآن را حفظ کردند.

480 زن در خراسان‌شمالی جزء 30 قرآن را حفظ کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، در راستای اجرای مأموریت‌های محوله به دفتر نمایندگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در این اداره کل، که در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی جهت انس بیشتر عموم جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان با قرآن کریم است، طرح قرآنی 1446 (با محوریت جزء سی قرآن کریم) در خراسان‌شمالی اجرا شد.

به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام بیشتر به امر ترویج حفظ قرآن کریم، هم‌زمان با سراسر کشور این استان طرح قرآنی 1446 در 16 موسسه فرهنگی قرآن و عترت به اجرا درآمد و پس از 50 روز برنامه‌ریزی و فعالیت تعداد 478 نفر، جزء سی قرآن کریم را در این مدت حفظ کردند.

تمامی حافظان طرح قرآنی 1446 سال جاری را گروه خواهران تشکیل می‌دهند.

خبر دیگری نیز حاکی است، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری 34 گروه تئاتر استان 10 اثر نمایشی را در سالن‌های تئاتر استان به اجرای عموم گذاشتند.

ابوالحسن حیدری اظهار کرد: از این تعداد نمایش به اجرا گذاشته شده در سالن‌های تئاتر استان 9 اثر نمایشی توسط  9 گروه تئاتر به ثبت رسیده استان اجرا شد.

به گفته وی، این تئاترهای اجرا شده در استان برای دو طیف بزرگ‌سال و کودک و نوجوان با موضوعات اجتماعی، دینی و دفاع مقدس برگزار شد.

حیدری تصریح کرد: از میان گروه‌های تئاتر استان که در سال جاری آثار نمایشی آنان به اجرای عموم گذاشته شده، یک گروه تئاتر از شهرستان بجنورد به جشنواره حقیقت (صاحبدلان) راه یافت که در زمینه کارگردانی، برگزیده این جشنواره شد.

وی یادآور شد: طی سال گذشته نیز 179 اجرای نمایشی از سوی تمامی گروه‌های فعال تئاتر استان به اجرای عموم گذاشته شد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: در سال گذشته چهار گروه تئاتر استان به جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، تئاتر حقیقت، تئاتر ماه و تئاتر فجر راه یافتند که دو گروه از آنان در جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و در زمینه‌های کارگردانی، نویسندگی، موسیقی و طراحی صحنه مقام کسب کردند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول