اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

حفاظت از منابع طبیعی وظیفه فرهنگی و اجتماعی همگانی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه فرهنگی و اجتماعی همه است.

حفاظت از منابع طبیعی وظیفه فرهنگی و اجتماعی همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم غرس نهال در مزار شهدا توسط استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی، حفاظت از زندگی سالم انسانی در حال حاضر و آینده به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عزم این سازمان در حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی همچنین تداوم توسعه منابع طبیعی در روند برنامه‌های سازمانی برای دستیابی به توسعه پایدار بخش کشاورزی گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه فرهنگی و اجتماعی هر فرد مسلمان شمرده شده و این امر تداوم حیات انسانی در طول زندگی و نسل‌های آتی را فراهم می‌سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی در زمینه تامین امنیت غذایی مردم جامعه به صورت مطمئن در تمام عرصه‌ها افزود: با توجه به کمبود آب در شمال‌غرب کشور و در کنار آن هدایت بخش اعظم آب در استان به سمت بخش کشاورزی، با حمایت مسئولان تصمیم‌گیر استانی و بر اساس برنامه‌های در دست اجرای سازمان، توسعه آبیاری تحت فشار همچنین مدیریت استفاده از منابع تولید مورد توجه جدی قرار گرفته و با گسترش فضاهای سبز در کنار توسعه کارخانجات تولیدی و صنعتی، ایجاد تعادل در توسعه فضای سبز همچنین جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حمایت مستقیم از عرصه‌های طبیعی و ملی از جمله اقداماتی است که در سال آتی نیز توسط جهادکشاورزی تداوم خواهد یافت.

محمدیان همچنین با اشاره به آموزش‌ها و بازآموزی مستمر بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی طی سال با برگزاری دوره‌های آموزشی توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی اضافه کرد: یافته‌های جدید و نهادینه کردن استفاده بهینه از منابع موجود و فرهنگ‌سازی حمایت از منابع طبیعی در این دوره‌های آموزشی مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی برای استفاده در بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات سازمان در استفاده بهینه از منابع تولید بخش کشاورزی ذکر کرده و گفت: پایه و رکن اساسی کشاورزی، منابع طبیعی بوده و تداوم توسعه باغات و زراعت بستگی کامل به حفظ و توسعه منابع طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تشدید نظارت بر حفظ اراضی زراعی، باغی و ملی با همکاری منابع طبیعی و امور اراضی استان و در کنار آن اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی سعی بر آن دارد با حفاظت از منابع ملی و طبیعی رسالت خویش را در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای - زیربنایی بخش مهم کشاورزی تداوم بخشد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول