اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش منابع طبیعی زنجان:

مردم را با طبیعت آشتی می‌دهیم / فرهنگ‌ حفاظت از منابع طبیعی را گسترش می‌دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش طبیعی استان زنجان گفت: فرهنگ‌ حفاظت از منابع طبیعی را با آموزش عمومی گسترش می‌دهیم.

مردم را با طبیعت آشتی می‌دهیم / فرهنگ‌ حفاظت از منابع طبیعی را گسترش می‌دهیم

سیروس جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای نیل به اهداف این سازمان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی از اهداف این سازمان است، تصریح کرد: به منظور مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی همیاران طبیعت اجرایی شده است.

رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اقشار مختلف مردم عضو هستند، یادآور شد: اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران، مجریان، بهره‌برداران منابع طبیعی، روحانیان، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان، کوهنوردان، سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست در این طرح می‌توانند عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه دوستداران طبیعت می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و ترویج این اداره کل راهنمایی‌های لازم را کسب کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند هر گونه تخریب و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره‌های 120 و 09696 امداد جنگل و مرتع اعلام کنند.

جوادی خاطرنشان کرد: آشنایی با محدوده عرصه‌های منابع طبیعی محاط در محل زندگی، شرکت در کلاس‌های آموزشی – ترویجی ویژه منابع طبیعی از وظایف همیاران طبیعت است.

وی افزود: اخذ دستورالعمل‌های ارسالی از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، حفاظت از عرصه‌های تحت مراقبت و سازماندهی افراد بومی داوطلب در زمان بروز حوادث غیر مترقبه از وظایف کلی همیاران طبیعت محسوب می‌شود.

رئیس آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اطلاع‌رسانی به موقع در صورت مشاهده هرگونه تغییر و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و همکاری در کنترل عوامل تخریب را از دیگر وظایف همیاران طبیعت برشمرد.

وی یادآور شد: تلاش در توسعه فرهنگ حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق برقراری ارتباط مستمر با کارشناسان منابع طبیعی و ادارات آموزش و ترویج و سخنرانی در جلسات دوره‌ای از دیگر وظایف است.

جوادی ادامه داد: ترغیب و تشویق افراد در مکان‌های مختلف برای آشنایی با منابع طبیعی و شناسایی افراد علاقه‌مند به همکاری با منابع طبیعی از دیگر وظایف این افراد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول