اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها:

باید ضریب حفاظت از منابع طبیعی به 90 درصد برسد

خبرگزاری فارس:‌معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه ضریب حفاظت از اراضی منابع طبیعی در حال حاضر 40 درصد است، گفت: این ضریب در طی برنامه پنجم توسعه باید با پوشش 135 میلیون هکتار به 90 درصد برسد.

باید ضریب حفاظت از منابع طبیعی به 90 درصد برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدتقی عموزاده ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین طرح‌های در حال اجرا در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها مدیریت سرزمین و تعیین کاربری اراضی منابع ملی در سطح کشور است.

وی افزود: در این طرح نقشه‌های کاربری اراضی منابع ملی کشور مشخص می‌شود تا اراضی که قابلیت واگذاری ندارد در هیچ نقطه از کشور واگذار نشود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در مورد اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی نیز گفت:‌ برای اجرای این طرح‌ها نیاز به اعتباراتی وجود دارد تا با مشارکت مردم در هر منطقه اجرایی شود.

*طرح ترسیب کربن یک الگو برای منابع طبیعی کشور است

عموزاده به اجرای طرح ترسیب کربن در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: این طرح به یک الگو در سطح کشور برای منابع طبیعی تبدیل شده است.

وی از سنددار کردن اراضی منابع طبیعی در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ ما تاکنون در شش استان جشن انفال را برگزار کردیم و در 20 استان نیز این کار برای بیش از 70 درصد اراضی انجام شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این مجموعه برای اختلاف منابع طبیعی با مردم بر سر اراضی ملی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در برخی از پرونده‌ها خود مردم ادعای مالکیت بر اراضی را دارند که در این موارد کار تعیین تکلیف اراضی اختلاف صورت می‌گیرد.

عموزاده ادامه داد:‌ پس از اینکه اراضی خارج شهرها توسط منابع طبیعی برای دولت سنددار شد یک سال به مردم فرصت داده شد که شکایات خود را ارائه کنند که 217 هزار و 700 فقره اعتراض در این مدت به کمیسیون‌های ماده واحده در مرکز ارسال شده است.

وی افزود:‌ از این تعداد پرونده تا کنون به 110 هزار پرونده رسیدگی شده است و 150 هزار پرونده دیگر باقی مانده است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: افرادی که به این کار اعتراض دارند دو دسته‌اند برخی از افراد نیازمند هستند که ما با این افراد مدارا می‌کنیم ولی عده‌ای از معترضان نیز زمین‌خواران هستند.

*35 درصد پرونده‌های این مجموعه مربوط به زمین‌خواری است

عموزاده ادامه داد: زمین‌خواران به دنبال ارزش افزوده زمین هستند که در این بخش 30 هزار پرونده تشکیل شده که 35 درصد از این پرونده‌ها‌ مربوط به زمین‌خواری است که البته بیشتر این پرونده‌ها مربوط به استان‌های بزرگ و کلان‌شهرها است.

وی از تهیه قانون جامع و جدید منابع طبیعی در کشور خبر داد و گفت: این قانون تا دو هفته آینده به صحن علنی مجلس تقدیم می‌شود.

انتهای پیام‌/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول