اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش زنجان خبر داد

اجرای طرح صبا برای 22 هزار دانش‌آموز زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش زنجان گفت: در سال تحصیلی جاری 22 هزار و 97 دانش‌آموز در طرح صبای آموزش و پرورش شرکت کردند.

اجرای طرح صبا برای 22 هزار دانش‌آموز زنجانی

علیرضا سیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در افق 1404 همه دانش‌آموزان زیر پوشش طرح صبا ویژه آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طرح آموزشی صبا با اهداف ویژه‌ای در مدارس اجرایی می‌شود، افزود: آموزش شنا به دانش‌آموزان یکی از اهداف اجرایی این طرح محسوب می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان افزایش آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: ممانعت از اتلاف سرمایه‌های انسانی از دیگر اهداف این طرح است.

این مسئول کیفیت بخشی به ساعات ورزش دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سیاری با بیان اینکه ارتقای سلامت دانش‌آموزان و ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان از اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: تقویت تیم‌های دانش‌آموزی و پیش‌بینی فعالیت‌های مفید برای دانش‌آموزان از دیگر اهداف طرح صبا محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: فعالیت بخش خصوصی در این زمینه موجب ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان استفاده از امکانات استخرهای شنا را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان در زمینه سلامت و بهداشت از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول با بیان اینکه برای اجرای طرح صبا در استان زنجان 520 میلیون تومان اعتبار هزینه شده، افزود: اجرای این طرح در سال جاری نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

سیاری نبود استخر اختصاصی آموزش و پرورش را از مشکلات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی در روستاهای مختلف نیز از دیگر مشکلات اجرای این طرح است.

وی طولانی بودن مسیر رفت و آمد به استخرهای شنا در روستاها و افزایش هزینه ایاب و ذهاب را از مشکلات این طرح دانست و یادآور شد: از 14 منطقه آموزش و پرورش استان زنجان تنها پنج منطقه دارای استخر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه هزینه بالای عقد قرار داد با استخرهای بخش خصوصی از دیگر مشکلات این طرح است، متذکر شد: به دلیل ملی بودن این طرح، ضروری است همکاری‌های استانی برای اجرای این طرح صورت گیرد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول