اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور استاندار بوشهر

بودجه آموزش و پرورش استان بوشهر افزایش یافت

خبرگزاری فارس: در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر استاندار بوشهر یک درصد به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد.

بودجه آموزش و پرورش استان بوشهر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: اعتبارات این دستگاه اجرایی باید بیش از سایر دستگاه‌ها باشد و لازم نیست از دیگر سازمان‌ها و ادارات کمک بگیرد.

جهانبخش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان یک جامعه هستند ادامه داد: با توجه به اینکه سرنوشت هر جامعه‌ای در آموزش و پرورش رقم می‌خورد لازم است حل مشکلات آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همه ما نسبت به سرنوشت آموزش و پرورش مسئول هستیم و سهم آموزش و پرورش باید اولین سهم باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه 5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس پیش‌بینی شده است افزود: این اعتبار صرف تجهیز مدارس شامل هوشمندسازی، تجهیزات عمومی، برق‌رسانی، آبرسانی و دیگر ملزومات مدارس می‌شود.

جهانبخش با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم بر تشکیل ستادی برای حل مشکلات مدارس تاکید کرد.

115 نفر رتبه زیر هزار در بوشهر شناسایی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف گفت: رتبه‌های دانش‌آموزان استان بوشهر امسال در کنکور سراسری موفقیت‌آمیز بود به‌گونه‌ای که تاکنون 115 نفر رتبه‌های زیر هزار در بوشهر شناسایی شدند.

رضایی راهیابی 35 نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشور رشته احکام و انشا، نفر دوم قرائت دوم کشوری، نفر چهارم حفظ قرآن کریم را از جمله موفقیت‌های دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: دانش‌آموزان در رشته ورزشی نیز به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند به‌گونه‌ای که تیم بسکتبال دانش‌آموزان دختر به مقام دوم کشوری فوتسال به مقام چهارم و دو نفر از دانش‌آموزان به اردوی تیم فوتبال ملی دانش‌آموزان راه یافته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نخستین سال استقرار نظام آموزشی جدید است گفت: امسال 570 کلاس درس ششم ابتدایی در استان ایجاد می‌شود و 14 هزار نفر به این مقطع تحصیلی راه می‌یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت استان دانش‌آموز هستند بر توجه ویژه به این قشر تاکید کرد و گفت: بیش از 180 هزار نفر از جمعیت استان دانش‌آموز است.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول