اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‎های گاز گلستان خبر داد

بهره‎مندی 690 واحد صنعتی گلستان از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‎های گاز گلستان گفت: شمار واحدهای صنعتی بهره‎مند از گاز در استان به 690 پروژه می‎رسد.

بهره‎مندی 690 واحد صنعتی گلستان از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان،‌ علی طالبی در نخستین جلسه کمیته هماهنگی جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر سوخت‎های فسیلی با حضور نمایندگان شرکت گاز استان و شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه گلستان اظهار داشت: در هفته دولت 56 پروژه‎ گازرسانی به واحدهای صنعتی استان به بهره‎برداری می‎رسد.

وی در خصوص نتایج این نشست تصریح کرد: در هنگام گازرسانی به واحد‎های صنعتی جزء و عمده، مقرر شد شرکت گاز استان گلستان مراتب تبدیل سوخت این واحدها را به صورت مستمر در نخستین فرصت به نواحی تابعه شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه گلستان اعلام کند تا هماهنگی‎های اولیه انجام پذیرد.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‎های گاز گلستان خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی که شرایط گازرسانی به آنها فراهم است ولی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و هزینه زیادی را به همراه دارد و همچنین گازرسانی به کوره‎های آجرپزی سنتی نیز در این در نشست مشترک رایزنی شد که این امر نیاز به کارشناسی بیشتر داشته که در جلسات بعدی کمیته تصمیم‎گیری خواهد شد.

طالبی گفت: در حال حاضر آنچه مهم بوده و در دستور کار قرار دارد حمایت از واحدهای صنعتی با هدف جایگزین کردن گاز طبیعی به جای سایر سوخت‎های فسیلی است که نقش برجسته‎ای را در رونق اقتصادی و توسعه استان دارد.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‎های گاز گلستان اظهار داشت: به منظور تامین سوخت پاک، پایدار و مورد نیاز واحدهای صنعتی که به راحتی در دسترس بوده و قابلیت‎های بسیاری دارد شمار واحد صنعتی بهره‎مند از گاز استان با احتساب 56 پروژه‎ای که در هفته دولت گازرسانی می‎شود به 690 پروژه خواهد رسید.

گفتنی است در نخستین جلسه کمیته هماهنگی جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر سوخت‎های فسیلی که با حضور نمایندگان شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه گلستان برگزار شد روند گازسوز کردن واحدهای صنعتی جزء و عمده و مسائل پیرامون آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول