اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی:

هر 14 روز به یک روستا در خراسان‌شمالی گاز رسانی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: به طور میانگین در هر 14 روز به یک روستا در این استان طی سال‌های اخیر گاز رسانی شده است.

هر 14 روز به یک روستا در خراسان‌شمالی گاز رسانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین تقی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای تاسیس خراسان‌شمالی صرفاً 26 روستای این استان از نعمت گاز برخوردار بودند، اظهار کرد: تعداد روستاهای برخوردار از گاز در خراسان‌شمالی تا هفته دولت به 270 روستا افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه قرار است تا گاز رسانی به 24 روستای خراسان‌شمالی هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

تقی‌نژاد با اشاره به اینکه از این تعداد 10 روستا در اسفراین، هفت روستا در شیروان، پنج روستا در مانه و سملقان و دو روستا در شهرستان بجنورد قرار دارند، گفت:‌ این طرح‌های گاز رسانی طی هفته دولت با حضور مسئولان استان و شهرستان‌ها افتتاح می‌شود.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه‌های گاز رسانی را 40 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌های گاز‌‌رسانی هزار و 420 خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی طول شبکه‌گذاری گاز برای این طرح‌ها را 93 هزار و 67 متر عنوان کرد و گفت:‌ عمده این طرح‌ها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی اجرا شده است.

وی گاز رسانی به 36 روستا تا دهه فجر را از برنامه‌های شرکت گاز خراسان‌شمالی برشمرد و افزود: با افتتاح طرح‌های گاز‌رسانی شاخص‌های برخورداری از گاز در روستاهای خراسان‌شمالی به متوسط کشوری افزایش خواهد یافت.

تقی‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون شاخص برخورداری از گاز روستایی در خراسان‌شمالی 45 درصد است، گفت:‌ این شاخص در کشور به 52 درصد می‌رسد که با اجرا و تکمیل طرح‌های گازرسانی این میزان به متوسط کشوری می‌رسد.

وی بیشترین درصد برخورداری از گاز در شهرستان‌های این استان را مربوط به فاروج و کمترین آن را مربوط به بجنورد عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون روستاهای زیادی از توابع راز و جرگلان به خاطر صعب‌العبور بودن فاقد گاز بوده که گازرسانی به این مناطق نیز در برنامه شرکت گاز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در بخش دیگری میزان مطالبات شرکت گاز در این استان را 820 میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: بخش زیادی از این مطالبات مربوط به نیروگاه شیروان است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول