اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی:

جریان گاز 16 هزار خانوار روستایی مناطق زلزله‌دیده وصل شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: جریان گاز بیش از 18 هزار خانوار روستایی با وقوع زلزله قطع شده بود که هم‌اکنون گاز 16 هزار و 500 خانوار وصل شده است.

جریان گاز 16 هزار خانوار روستایی مناطق زلزله‌دیده وصل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی بعد از ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی تاسیسات گاز در 9 روستای آسیب‌دیده از زلزله اخیر استان ادامه دارد.

وی با حضور مستمر در مناطق زلزله‌زده استان و نظارت بر روند انجام عملیات توسط اکیپ‌های اعزامی شرکت گاز استان، افزود: با وقوع زلزله در سه شهر اهر، ورزقان و هریس بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی و امدادی با حضور در محل حادثه و تعیین مناطق حادثه‌خیز، نشت گاز را در 24 ساعت اولیه بروز زلزله مهار و به سرعت نسبت به انجام عملیات نشت‌یابی و تعمیراتی اقدام کرده‌اند.

دینی ادامه داد: با تلاش و مساعی شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان در 48 ساعت اول بروز حادثه جریان گاز سه شهر و 112 روستای تابعه وصل شده و عملیات بازسازی در 9 روستا ادامه دارد و در 9 روستای باقی مانده نیز به دلیل تخریب 100 درصدی روستاها عملاً امکان انجام عملیات مقدور نبوده و بدیهی است همزمان با آواربرداری و انجام عملیات بازسازی، اقدام لازم برای وصل جریان گاز این مناطق معمول خواهد شد.

دینی اظهار داشت: جریان گاز بیش از 18 هزار خانوار روستایی با وقوع زلزله قطع شده بود که هم‌اکنون گاز 16 هزار و 500 خانوار وصل شده است.

وی از واگذاری انشعاب موقت برای روستاهای آسیب‌دیده خبر داد و تصریح کرد: برای تمام ساختمان‌های پیش ساخته نظیر حمام صحرایی، و... جهت رفع نیازهای روزمره مشترکان انشعاب موقت واگذار خواهد شد.

دینی میزان خسارت اولیه وارده بر تاسیسات گاز را 2 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیشترین آسیب وارده در حوزه گاز، مربوط به انشعابات و علمک‌های گاز ناشی از ریزش ساختمان‌ها بوده و شبکه‌های توزیع گاز که از مقاومت بالایی برخوردار هستند، خسارت وارد نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان به مردم مناطق زلزله‌دیده توصیه کرد، به منظور رعایت نکات ایمنی و در زمان بروز قطعی گاز از دستکاری علمک‌های گاز خودداری کرده و مراتب را به نیروهای پست امداد با شماره تماس 194 اعلام کنند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول