اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری مالزی

هفته فرهنگی کرمان در مالزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری "ماتا" هفته فرهنگی کرمان در مالزی برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی کرمان در مالزی برگزار می‌شود

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هفته فرهنگی کرمان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری "ماتا" مالزی با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت و معدن، انجمن هتل‌داران و دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان 12 تا 26 شهریور ماه سال جاری برقرار می‌شود.

افضلی عنوان کرد: فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان در این هفته فرهنگی به معرفی محصولات، تولیدات و خدمات خود می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به عنوان بخش دولتی حمایت شرکت کننده‌ها را برای حضور و ایجاد فرصت معرفی قابلیت‌های خود به عهده دارد.

افضلی با اشاره به شباهت‌های فرهنگی و مذهبی ایران و مالزی ابراز داشت: مالزی از جمله کشورهای مسلمان پرجمعیت است و برپایی هفته فرهنگی کرمان موجب حضور گردشگران این کشور در ایران و استان کرمان و رونق مباحث اقتصادی و گردشگری است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با توجه به همکاری سفارت ایران در مالزی در برگزاری این هفته فرهنگی، احتمال انعقاد قراردادها و فروش محصولات وجود دارد.

افضلی ابراز داشت: با وجود بازار گسترده مالزی و مرکزیت جنوب شرق آسیا فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های استان کرمان است.

وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها نیز در صورت تمایل می‌توانند در قالب تور گردشگری در هفته فرهنگی کرمان در مالزی حضور یابند، افزود: برای حضور هم‌استانی‌ها دو تور گردشگری در روزهای 11 و 19 شهریور ماه در نظر گرفته شده است.

افضلی تصریح کرد: در هفته فرهنگی کرمان در مالزی، سوغات کرمان، صنایع دستی، موسیقی محلی و بومی، توزیع بروشورها و سی‌دی‌هایی به زبان لاتین مختص استان کرمان و 32 شهرستان ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هر شب یکی از قالب‌های میراث فرهنگی استان کرمان مانند ارگ بم، روستای تاریخی میمند، باغ شاهزاده ماهان و ... به عنوان محور برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول