اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی

آذربایجان‌شرقی با دست پر به استقبال هفته میراث فرهنگی می‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاهی به استقبال هفته میراث فرهنگی می‌رود.

آذربایجان‌شرقی با دست پر به استقبال هفته میراث فرهنگی می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته میراث فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های ویژه سازمان از روز 25 تا 31 اردیبهشت منطبق با عناوین نامگذاری شده روزهای این هفته اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح برخی از بناهای تاریخی مرمت شده و افتتاح موزه‌های جدید، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و آثار هنری و تورهای ویژه بازدید از آثار تاریخی برای صنوف مختلف از جمله اصحاب رسانه بخشی از این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در برخی از روزهای تعیین شده هفته میراث فرهنگی به منظور گرامیداشت این هفته، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی برای علاقه‌مندان و گردشگران رایگان خواهد بود.

وی با اشاره به نام روزهای این هفته اظهار کرد: هفته میراث فرهنگی از روز دوشنبه 25 اردیبهشت با عنوان «میراث معنوی عامل پیوند اقوام و ملل» آغاز شده و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز پس از آن به ترتیب «میراث فرهنگی و رسانه» و «میراث فرهنگی، مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری ملی»، منطبق با شعار سال حمایت از کار و سرمایه ملی نام گرفته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: «قانون و میراث فرهنگی»، «خانواده و میراث فرهنگی»، «تغییر جهانی و موزه ها» و «میراث فرهنگی و توسعه شهری» به ترتیب دیگر عناوین روزهای هفته میراث فرهنگی از پنج‌شنبه 25 اردیبهشت تا یکشنبه 31 اردیبهشت را تشکیل می‌دهند.

محمدی با اشاره به روز اول این هفته و توجه به میراث معنوی در پیوند اقوام و ملل به عنوان آغاز هفته میراث فرهنگی، گفت: آذربایجان‌شرقی مهد آداب و رسوم و آیین‌های فراوان و نیکویی است که طی سال‌های اخیر بخشی از این میراث معنوی به منظور حفظ و انتقال به نسل‌های آینده در فهرست آثار ناملموس کشورمان به ثبت رسیده است.

وی همچنین بازتاب اخبار، گزارش‌ها و نقد و تحلیل‌های حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در آیینه رسانه‌های استان را حاصل تعامل خوب اصحاب رسانه با این سازمان عنوان کرد و گفت: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان طی سال‌های اخیر عامل موثری در حرکت رو به جلوی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مرتبط با آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعال بودن حوزه‌های مشارکت مردمی خاطرنشان کرد: انجمن‌های غیردولتی میراث فرهنگی در استان توانسته‌اند نقش خود را به عنوان میراث‌بانان و حراست‌کنندگان شایسته‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت کنند.

محمدی با اشاره به نامگذاری یکی از ایام این هفته با عنوان تغییر جهانی و موزه‌ها، یادآور شد: آذربایجان شرقی توانسته با توسعه موضوعی، کمی و کیفی موزه‌ها، خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های موزه‌داری کشور معرفی کند.

وی همچنین ارتباط قانون و توسعه شهری با میراث فرهنگی را در آذربایجان‌شرقی مستقیم و تنگاتنگ عنوان کرد و گفت: تدوین کتابی از مجموعه قوانین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان و همکاری بسیار خوب فعالان قضایی با سازمان و همچنین تعامل با مدیران شهری در راستای اجرای طرح‌های مشترک میراث فرهنگی بخشی از اقدامات سازمان در این محورها به شمار می‌رود.

محمدی اضافه کرد: در بحث ارتباط خانواده و میراث فرهنگی نیز اقدامات گسترده‌ای نظیر برگزاری برنامه‌های متنوع مربوط به گروه‌های سنی مختلف مانند کارگاه‌های معرفی و تشریح آثار تاریخی، بازدید رایگان از موزه‌ها و اجرای نمایش‌های سنتی و آیینی برای آشناسازی خانواده‌ها با میراث فرهنگی استان انجام گرفته است.

وی داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با توجه به این توانمندی‌ها، برنامه‌های ویژه و متنوعی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این یک هفته اجرا خواهد شد.

هفته میراث فرهنگی از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول