اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

تبریز در ارزروم ترکیه هفته فرهنگی برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از عزم و برنامه‌ریزی جدی شهرداری برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ارزروم ترکیه در سال آینده خبر داد.

تبریز در ارزروم ترکیه هفته فرهنگی برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین صبح امروز در آیین همنوایی تبریز و ارزروم در تالار اندیشه مجتمع رفاهی و تفریحی ائل‌گلی با اعلام این خبر برگزاری هفته‌های فرهنگی متقابل در شهرهای ارزروم و تبریز را یکی از محورهای مهم و اصلی قرارداد خواهرخواندگی این دو شهر برشمرد و از تلاش شهرداری تبریز برای برگزاری هفته فرهنگی این شهر در ارزروم ترکیه طی سال آینده خبر داد.

شهردار تبریز در ادامه با ابراز خرسندی از حضور هیأت و کاروان فرهنگی هنری ارزروم و مسئولان عالی‌رتبه شهرداری، شورای شهر، اتاق بازرگانی، دانشگاه‌های ارزروم و نخبگان و هنرمندان این شهر در تبریز، سفر این هیأت به تبریز را زمینه‌ساز افزایش و ارتقای سطح دوستی و روابط دوجانبه و نیز تحقق اهداف مورد توافق در قرارداد خواهرخواندگی این دو شهر ارزیابی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنرنمایی زیبا و فاخر گروه هنری درگاه ارزروم در مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، از هنر موسیقی به‌عنوان زبانی مشترک میان ملت‌ها به منظور انتقال پیام صلح، دوستی و مودت یاد و ابراز امیدواری کرد تعاملات فرهنگی و هنری میان هنرمندان تبریزی و ارزرومی بیش از پیش گسترش یابد.

شهردار تبریز در عین حال با تأکید بر لزوم گسترش روابط کشورهای ایران و ترکیه، این مهم را خواسته روسای جمهور دو کشور دانست و گفت: مدیریت شهری تبریز تلاش جدی در راستای تحقق اهداف دولت‌های ایران و ترکیه دارد. 

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول