اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از چهارشنبه 28 دی‌ماه در اصفهان

نمایشگاهی به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: نمایشگاهی سه روزه در موزه هنرهای معاصر به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی ژاپن از چهارشنبه 28 دی‌ماه سال‌جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

نمایشگاهی به مناسبت هفته فرهنگی ژاپن برگزار می‌شود
محمدمهدی مغروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره نمایشگاه ژاپنی‌ها در موزه معاصر اظهار داشت: مراسم گشایش این نمایشگاه که ساعت 15 بعد از ظهر 28 دی‌ماه است، سفیر ژاپن در ایران، استاندار اصفهان، شهردار و تعدادی از هنرمندان گروه «گون‌ئن» ژاپن و مسئولان شهر اصفهان حضور دارند.
 وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه عکس‌های مناطق زلزله‌زده سونامی در معرض نمایش است، بیان داشت: عکس‌ها در سه زمان قبل در حین و بعد از سونامی و زلزله به نمایش گذاشته شده است، علاوه بر آن نقاشی‌های گروه «گون‌ئن» و صنایع دستی این کشور نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: گروه «گون‌ئن» یک گروه هنری ژاپنی با قدمت 50 ساله است که از جمله فعالیت‌های این گروه برگزاری نمایشگاه‌های هنری مشترک با جمهوری اسلامی ایران را می‌توان نام برد.
وی افزود: این همکاری از سال 2002 با به نمایش گذاشتن کارهای هنرمندان ایرانی در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این گروه آغاز شد و پنج سال بعد با دعوت از هنرمندان ایرانی و برگزاری نمایشگاه، تبادل فرهنگی ادامه یافت.
مغروری با بیان این مطلب تصریح کرد: طی برگزاری این نمایشگاه سه روزه کارگاه‌های مختلف آموزشی از جمله کارگاه آموزشی گل آرایی، خوش‌نویسی ژاپنی و مراسم چای برای تعدادی از دانش‌آموزان دختر هنرستان‌های اصفهان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: خوش‌نویسی ژاپنی، به دو دسته خوش‌نویسی به سبک ژاپنی «وایو» و خوشنویسی به سبک چینی «کارایو» تقسیم می‌شود.
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان خوشنویسی مدرن ژاپنی را نیز به دو دسته دانست و تاکید کرد: خوشنویسی با حروف «کانجی» که در آن شعر را با حروف چینی می‌نویسند و خوشنویسی «کانا» که شعر ژاپنی یا هایکو را با حروف ژاپنی نوشته می‌شود.
وی که این کارگاه‌ها را آموزشی اعلام کرد، اظهار داشت: در کارگاه آموزشی خوشنویسی ژاپنی، مخاطبان با خوشنویسی ژاپنی که بخشی از فرهنگ این کشور محسوب می‌شود، از نزدیک آشنایی پیدا می‌کنند.
مغروری گفت: مراسم چای نیز یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرهنگی ژاپن است که در یک کارگاه آموزشی شرکت‌کنندگان با این فرهنگ آشنا می‌شوند.
وی در ادامه دیگر برنامه‌های این گروه ژاپنی را این گونه برشمرد و بیان داشت: روز جمعه نیز کارگاه اریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی‌ها است، برای کودکان و نوجوانان در دو قسمت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول