اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تبریز خواستار شد

برپایی هفته‌های فرهنگی در شهرهای تبریز و ارزروم ترکیه

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برپایی هفته‌های فرهنگی بین شهرهای تبریز و ارزروم ترکیه می‌تواند زمینه ساز پیوند فرهنگ‌های این دو شهر باشد.

برپایی  هفته‌های فرهنگی در شهرهای تبریز و ارزروم ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام دبیری ظهر امروز در جمع مسئولان محلی و نیز جمعی از نخبگان استان ارزروم ترکیه در تالار شهرداری تبریز با اشاره به سابقه و هویت شهر تبریز در ایران اظهار کرد: تبریز در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری جزو شهرهای پیشگام ایران بوده و به شهر اولین‌ها مشهور است.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت توسعه روابط دو جانبه، از تبریز به‌عنوان مهد سرمایه‌گذاری ایران یاد و تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در طول سال‌های اخیر با کاهش بوروکراسی زاید اداری در حوزه سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و تضمین امنیت سرمایه‌گذاری، زمینه را برای حضور بی‌دغدغه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف فراهم کرده و در سایه این بسترسازی‌ها، شهر تبریز طی سه سال متوالی رتبه نخست سرمایه‌گذاری ایران را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اعلام اینکه ما در تبریز آگاهانه به استقبال سرمایه‌گذار می‌رویم، از هیئت اعزامی از استان ارزروم خواست زمینه را برای معرفی ظرفیت‌ها و تسهیلات ایجاد شده در تبریز برای سرمایه گذاران این شهر فراهم نماید.

دبیری همچنین در این دیدار از ارائه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز به تجار و سرمایه‌گذاران ترک خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری تبریز آماده است تا در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی ورزشی با ارزروم ترکیه همکاری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وجود ارتباط بین شهرها موجب افزایش دوستی ملت ها می شود، گفت: خوشبختانه بین کشور های ایران و ترکیه مشترکات زیادی وجود دارد و همکاری بین شهرهای تبریز و ارزروم می‌تواند بیش از گذشته موجبات دوستی بین این کشورها را فراهم کند.

دبیری در خاتمه سخنان خود درخواست کرد تا شهرداران تبریز و ارزروم ترکیه مقدمات را برای برگزاری هفته‌های فرهنگی بین این دو شهر  فراهم آورند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول