اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

اجرای عملیات راهداری در راه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان از اجرای عملیات راهداری در سطح راه‌های استان خبر داد.

اجرای عملیات راهداری در راه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جمع راهدارهای استان با اشاره به پایان یافتن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با اتمام این ماه مرحله دوم سفرهای تابستانی آغاز شده و در این راستا ایمن‌سازی و افزایش سطح خدمات و سرویس‌دهی به مسافران از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی پاک‌‌سازی شانه راه‌ها، علف‌زنی حاشیه راه و آشکار کردن تابلوها را در دستور کار راه و شهرسازی استان عنوان کرد.

این مسئول گفت: بازدید از علائم، چراغ‌های چشمک‌زن و خط‌کشی معابر برای برطرف کردن نقص، ترمیم سرعت‌گیرهای موجود با شیوه اجرای استاندارد سرعت‌گیر از نوع آسفالتی، جمع‌آوری دستفروشان در حاشیه راه‌ها، اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها، لکه‌گیری و اصلاح رویه راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی نصب تابلوهای اطلاعاتی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها و استان، تابلوهای محدودیت سرعت، تابلوهای پیام متغیر، تعیین محدوده سرعت در بزرگراه‌ها، تعمیر و نصب علایم ایمنی در محل تقاطع‌ها و نقاط پر حادثه و قبل از دور برگردان‌ها را از موارد مهم در طرح عملیات راهداری برشمرد.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: برقراری منظم گشت‌های راهداری با آرم و چراغ‌گردان در طول محورهای استحفاظی از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در راهداری تابستانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به فصل برداشت برنج اضافه کرد: به منظور ایمنی بیشتر و جلوگیری از تصادفات توسط رانندگان غیربومی باید از پخش و دپوی برنج و دیگر محصولات کشاورزی در سطح حاشیه راه‌ها جلوگیری به عمل آید.

مدیر‌کل راه و شهرسازی گیلان از مراجع ذی‌صلاح خواست به منظور حفظ جان مسافران و مردم با دستفروشان حاشیه راه‌‌ها برخورد جدی شود.

وی ارائه خدمات مناسب به مسافران و رانندگان برای تحقق سفری سالم و تدابیر ایمنی برای مسافرت‌های تابستانی را از اهداف اجرای طرح عملیات راهداری در گیلان ذکر کرد. 

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول