اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری محور هراز خبر داد

انجام 3 هزار نفرساعت گشت راهداری در محور هراز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری محور هراز از انجام حدود 3 هزار و 500 نفرساعت گشت راهداری برای تعطیلات نوروزی 1391 در محور هراز خبر داد.

انجام 3 هزار نفرساعت گشت راهداری در محور هراز

علی نوری‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در منطقه لاریجان آمل از انجام حدود 3 هزار و 500 نفرساعت گشت راهداری برای تعطیلات نوروزی 1391 در محور هراز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت راهداران محور هراز برای تعطیلات نوروزی از 28 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین سال جدید ادامه داشت، افزود: از دیگر اقدامات اداره راه و ترابری هراز ایمن‌سازی و نصب 287 عدد تابلوی علایم و بنرهای هشداردهنده، نصب چراغ چشمک‌زن و ترمیم تونل‌ها بوده است.

نوری‌پور با اعلام اینکه پاک‌سازی و ریزش برداری محور هراز نیز به میزان یک هزار و 750 متر مکعب انجام شد، گفت: در این مدت 374 نفر به عنوان اکیپ مستقر در گردنه بودند و برف‌روبی و پاکسازی محور در ایام نوروز در چندین مورد انجام شد.

رئیس اداره راه و ترابری محور هراز تصریح کرد: 221 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری از جمله برف‌روب، گریدر، لودر، بیل مکانیکی و کامیون‌های نمک‌پاش در گردنه‌ها و محور مواصلاتی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی به 640 نفر در این محور خدمت‌رسانی شد، ابراز داشت: ریزش کوه در کیلومتر 70 محور هراز و منطقه شنگلده به مدت چهار ساعت باعث انسداد محور شد که با تلاش عوامل راهداری هراز بازگشایی شد.

نوری‌پور با بیان اینکه 16 کیلومتر از محورهای فرعی لاسم به علت ریزش سنگ و سنگ‌ریزه در هشتم نوروز پاک‌سازی شد، خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و برف‌روبی محورهای رینه، آبگرم و پلور به طول 20 کیلومتر در دو نوبت برای بازگشایی جاده انجام شد.

* جلوگیری از 31 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در محور هراز

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در محور هراز یادآور شد: در تعطیلات نوروزی از 31 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این محور جلوگیری شد.

نوری‌پور با تاکید اینکه در این مدت پنج فقره تصادف در محور هراز اتفاق افتاد که سه نفر از هموطنان‌مان در حادثه‌های رانندگی جان باختند، اذعان داشت: در مدت مشابه سال گذشته 9 نفر در محور هراز جان باختند که امسال با کاهش شش نفره مرگ و میر ناشی از تصادف در هراز، کاهش سه برابری فوتی را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول