اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل:

100 اکیپ راهداری در زمستان کار برف‌روبی را انجام دادند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: بیش از 100 اکیپ راهداری با استقرار در محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی کار برف‌روبی را در زمستان سخت سال گذشته انجام دادند.

100 اکیپ راهداری در زمستان کار برف‌روبی را انجام دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدکریم هدایتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران نمونه راه و ترابری استان در اردبیل اظهار داشت: ما 60 اکیپ از این راهداران را در راه‌های روستایی به کارگیری کردیم و 40 اکیپ را نیز در محورهای اصلی و فرعی آماده نگه داشتیم تا بتوانند در هنگام بارش برف و کولاک و یخبندان به رانندگان و مسافران امدادرسانی کنند.

وی با قدردانی از تلاش و زحمات راهداران پرتلاش در گذراندن یک زمستان سخت و سنگین و تلاش برای بازگشایی سریع‌تر این محورها تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری استان نسبت به بسیاری از استان‌های همجوار فعالیتی به موقع و سریع داشتند و در اولین فرصت اقدام به بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی کردند تا تردد روان و سهل انجام شود.

هدایتی از به کارگیری بیش از 225 دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین راهداری برای پوشش زمستانی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خبر داد و خاطر نشان کرد: برای این ایام بیش از 370 نیروی انسانی در 9 راهدارخانه به کارگیری شده و عملیات آنها ساماندهی شده بود.

این مسئول اضافه کرد: این نیروها با حضور مستمر در طول فصل زمستان در جاده‌های استان و گردنه‌های صعب‌العبور مشغول برف‌روبی و ایجاد بستر ایمن برای تردد وسایط نقلیه بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته از اقدامات این اداره کل لکه‌گیری هفت هزار متر مربع جاده‌های استان، شستشوی پنج هزار فقره از علائم جاده‌ها و رفع معایب سیستم روشنایی در 120 کیلومتر از محورهای استان بوده است.

به گزارش فارس، مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل با یادآوری این‌که بیشتر جاده‌های استان از نظر مشخصات فنی به راه‌های اصلی و بزرگراه ارتقا یافته‌اند، بیان کرد: این اقدام در ایمنی بیشتر ترددها و کاهش تصادفات بسیار مؤثر بوده است.

هدایتی در ادامه از خط‌کشی محور اردبیل ـ آستارا به طول 52 کیلومتر خبر داد و گفت: در سال گذشته موفق شدیم 176 گاردریل و 350 تابلوی علائم آسیب‌دیده را بازسازی کرده و برای عبور و مرور آسان‌تر در جاده‌ها به کارگیری کنیم.

وی در ادامه از نصب 40 عدد بنرهای احتیاط در نقاط پرحادثه و مه‌گیر استان برای افزایش ایمنی جاده‌ها و رفع مشکل روشنایی آنها خبر داد و افزود: در اکثر ایام زمستان 80 درصد جاده‌های روستایی استان مسدود می‌شد که در اولین ساعات و روزها سعی می‌کردیم این محورها را با برف‌روبی بازگشایی کرده و تردد را سهل و آسان کنیم.

هدایتی به فعالیت‌های انجام شده در ایام تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام 11 هزار ساعت گشت‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی در حوزه‌های استحفاظی استان فعالیت لازم را انجام دادند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی و با حضور فعال نیروهای راهداری در ایام نوروز در جاده‌های استان و گردنه‌های سردسیر سعی کردیم سفری ایمن و کم خطر را برای همشهریان خود فراهم کنیم.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات جمعی از راهداران و زحمتکشان این عرصه قدردانی شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول