اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

اجرای طرح راهداری تابستانی در گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از آغاز اجرای طرح راهداری تابستانی با 52 گشت راهداری در محورهای استان خبر داد.

اجرای طرح راهداری تابستانی در گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در راستای اجرای طرح راهداری تابستانی، اظهار کرد: اجرای طرح راهداری تابستانی در محورهای گیلان آغاز شده و تا پایان شهریور امسال ادامه می‌یابد.

وی افزود: ایمن‌سازی، کاهش تلفات رانندگی و افزایش سطح خدمات و سرویس‌دهی به مسافران را از مهم‌ترین مسائلی دانست که در طرح تابستانی امسال مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول، با اشاره به گستردگی راه‌های گیلان اذعان کرد: گیلان دارای 10 هزار و 644 کیلومتر راه است که نگهداری آنها حساسیت ویژه‌ای را طلب می‌کند.

وی، 8 هزار و 819 کیلومتراز راه‌های روستایی استان را زیر پوشش عملیات راهداری عنوان کرد.

شعبان‌پور، عملیات راهداری تابستانی امسال را در بخش آسفالت سطح راهها بیان کرد و افزود: این عملیات شامل درزگیری و لکه‌گیری سطح راه، اصلاح شیب شیروانی و تسطیح شانه راه‌ها، رفع قیرزدگی سطح رویه و جمع‌آوری ریزش‌های احتمالی است که در این دوره زمانی برای حفظ و بهبود رویه راه‌ها اجرایی می‌شود.

وی، اجرای به موقع فعالیت‌های راهداری را در برقراری ایمنی راهها موثر خواند و خاطرنشان کرد: خط‌کشی محورها، تعمیر گارد ریل، نصب تابلو و علایم و شستشوی آنها، سرویس تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی نظیر چراغ‌های راهنما و تابلوهای vms و vsl، ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و روستاها و... از مهم‌ترین اقدام‌های این حوزه است.

این مسئول، افزود: هم‌اکنون تعداد 52 گشت راهداری در طرح راهداری تابستانی فعالیت دارند و آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

به گفته وی، طرح راهداری تابستانی با حضور نیروهای راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس در سطح جاده‌های کشور و استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول