اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد

هوشمندسازی خدمات راهداری زمستانی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با کمک محققان و پژوهشگران کشور تصمیم داریم خدمات راهداری زمستانی را در استان هوشمند کنیم.

هوشمندسازی خدمات راهداری زمستانی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هوشنگ عشایری بعد‌از‌ظهر امروز در نشست مشترک با کارشناسان اداره کل هواشناسی، اظهار داشت: داشتن اطلاعات جوی دقیق در نقاط مختلف باعث می‌شود اقدامات پیشگیرانه‌ای ترتیب داده شود که این موضوع سبب ایمنی بیشتر راه‌های استان خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ایستگاه‌های خودکار جاده‌ای در برخی از نقاط استان در حال راه‌اندازی است، افزود: آنچه که در حوزه هواشناسی جاده‌ای در حوزه تخصصی نیاز داریم حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات راهداری زمستانی در استان فارس است و در مراحل بعدی تصمیم داریم مجموعه وزارت راه و شهرسازی را ترغیب به این امر کنیم.

عشایری ادامه داد: در نظر داریم سیستم هواشناسی جاده‌ای به صورت اتوماتیک خبررسانی کند و با ارتباط با دستگاه‌های نمک‌پاش و آب‌نمک‌پاش که اطلاعات را دریافت می‌کنند اقدامات راهداری به صورت خودکار و هوشمند انجام شود.

وی با بیان اینکه در فارس نزدیک به پنج نقطه برف‌گیر داریم، اظهار داشت: اگر سیستم‌های هوشمند هواشناسی جاده‌ای را در این نقاط نصب کنیم و تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم بسیار راحت می‌توانیم با اطلاعاتی که به دست می‌آید اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده و ترددها را در ماه‌های پر بارش آسان‌تر سازیم.

عشایری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام حمایت کامل از تولیدات داخل و محققان کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم و کشور ما نیز در شرایط تحریم است باید از پژوهشگران کشورمان که دستاوردهای ارزشمندی در زمینه‌های مختلف دارند، حمایت کنیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول