اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی:

عید فطر فرصتی برای آغاز دوباره حیات با رایحه رمضان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: عید فطر فرصتی است تا به کارنامه 30 روزه خود در رمضان نگاهی داشته و عملکرد خود را در این ماه مورد بررسی قرار دهیم.

عید فطر فرصتی برای آغاز دوباره حیات با رایحه رمضان است

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران‌طوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر خاطر نشان کرد: عید فطر فرصتی برای بازخوانی پرونده ماه مبارک رمضان است تا بدانیم در این ماه از فرصتی که خداوند مهربان به ما داده چطور استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه‌ بود اضافه کرد: در این ماه می‌توانستیم ارزش‌هایی را که خداوند در وجود ما به ودیعه نهاده است، بازشناسی کرده و آنها را در وجود خود زنده کنیم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: ماه مبارک رمضان سپری شد و به پایان رسید اما باید توجه داشت این ماه شریف صرفاً یک مناسبت و مراسم معنوی نبود بلکه تبلور نیاز حقیقی انسان بود، این ماه آمده بود تا الگوی برتر در حوزه‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز زندگی را به یکایک آحاد بشر معرفی کرده و از آنان انتظار داشته باشد با تأکید و پافشاری بر به کارگیری این الگوها ظرف یک ماه و تلاش در راستای تحقق بی‌کم و کاست آنها، مدل عملی برای ایجاد یک حیات طیبه انسانی را در طول دوره زندگی، آموزش دهد.

وی با بیان اینکه رمضان آمده بود تا انسان‌ها پوست‌اندازی کرده و زندگی تازه‌ای را آغاز کنند گفت: این ماه، ماه خانه‌تکانی و بازنگری برای یک شروع دوباره در زندگی بود.

عطاران‌طوسی با اشاره به ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: رمضان آمده بود تا در زندگی بشر تحول ایجاد کرده و الگوی حیات طیبه را به ما ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه رمضان آمده بود برای واصل شدن به دوست و پشت پا زدن به تمامی وسوسه‌های نفسانی و شیطانی افزود: خداوند در این ماه بهشت را برای بندگان مخلص خود حراج کرده است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی ابراز داشت: در رمضان، خدا برای ریزش رحمت واسعه خویش دنبال بهانه بود و هر حرکت ارزشمند بنده را بی‌نهایت اجر و مزد می‌داد.

عطاران‌طوسی گفت: انتظار می‌رود بندگان الهی در این عید بزرگ الهی پس از پایان یک ماه روزه‌داری و عبادت پروردگار، به اهداف و ارزش‌های والا و دستاوردهای بزرگ رمضان دست یافته باشند که اگر حق رمضان را ادا نکرده‌ باشند، این ماه عزیز با این پتانسیل عظیم، در روز قیامت از ضایع کنندگانش، شِکوه خواهد کرد.

وی گفت: مناسب است در این عید بندگی، مروری بر اهداف بزرگ و مورد انتظار در این ماه شریف داشته باشیم تا بهتر بتوان، جایگاه عید سعید فطر را به عنوان عید ضیافت الهی درک کرد.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اثراتی که ماه رمضان باید در روح و جسم انسان بگذارد گفت: در عید فطر باید نگاه دوباره به کارنامه 30 روزه خود داشته و از خود بپرسیم کدامیک از این اهداف متعالی را در این ماه جدی گرفته و در وجود خویش نهادینه کردیم؟

وی قناعت، بردباری و تقوا را از ویژگی‌هایی دانست که یک روزه‌دار حقیقی در پایان ماه مبارک رمضان به آن دست پیدا کرده و می‌تواند به وسیله آن شکم‌بارگی، سستی و تنبلی را از خود دور کند.

عطاران‌طوسی ابراز داشت: وداع رمضان، به مفهوم وداع با ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های متعالی رمضان نیست؛ وداع رمضان، آغاز یک تلاش و حرکت فراگیر در راستای کسب رضایت الهی و برقراری یک زندگی زیبا و پاک الهی است.

وی با اشاره به راه‌های درک صحیح ارزش عید فطر ادامه داد: در حقیقت؛ عید فطر، عید تعهد، عید سرنوشت و جشن دلدادگی است تا از فرصتی که خدای متعال برای تحول انسان‌ها و بازگشت آنان به سوی خود فراهم کرده است، بهره بگیریم و برای همیشه، با این ظرفیت بزرگ، زندگی کرده و همراه شویم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول