اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

عید فطر روز نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم روز عید فطر را تجسم و نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت دانست و گفت: رمز عظمت مسلمانان داشتن چنین روزی است که وحدت آنها را نشان می‌دهد.

عید فطر روز نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم مردم مومن و خداجوی سمیرم، بعد از یک ماه عبودیت و روزه داری، نماز عید فطر را طی آیین باشکوهی برگزار کردند و یک ماه نیایش و عبادت به درگاه خدای سبحان را با نیایش فطر به پایان بردند.

 

حجت‌الاسلام سیّدحبیب‌الله موسوی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک عید فطر، این عید را هدیه‌ای از جانب خدا بعد از یک ماه جهاد دانست و گفت: مومنان در چنین روزی پس از یک ماه استقامت، از گناهان دوری جسته و زمینه بازگشت به فطرت را در خود به وجود می‌آورند.

وی افزود: عید فطر روز بازگشت به فطرت است، چون پس از یک ماه روزه‌‌داری، گرد و غبار دل‌ها زدوده و قلب‌ها نورانی به ذات اقدس الهی شده است.

امام جمعه سمیرم زکات فطریه را یکی از اعمال واجب روز عید فطر دانست و گفت: همه مسلمانانی که عید فطر را درک کردند، چه روزه‌گرفته و چه روزه ‌نگرفتند، باید زکات فطریه خود را پرداخت کرده و خداوند را به پاس نازل کردن این عید آسمانی شکر کنند.

وی روز عید فطر را تجسم و نمایش انسجام حقیقی و قلبی ملت دانست و گفت: رمز عظمت مسلمانان داشتن چنین روزی است که نشان‌دهنده وحدت آنان است.

حجت‌الاسلام موسوی حفظ وحدت و انسجام را با توجه به شرایط کنونی ضروری دانست و گفت: ملت ایران باید اتحاد، همدلی و انسجام خود را حول محور ولایت فقیه حفظ کنند و این مشارکت مردم در نمایش همدلی و وحدت ملی باعث یأس دشمنان می‌‌گردد.

وی اظهار داشت: دشمنان در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برنامه‌ریزی و ترفندهای مختلف به دنبال نابود کردن نظام اسلامی هستند و در زمان حاضر نیز با وارد کردن فشارهای اقتصادی می‌خواهند دلبستگی مردم به نظام اسلامی را کاهش دهند.

موسوی با تاکید براینکه‌ برای غلبه بر تهدیدات دشمنان علاوه بر دشمن‌شناسی واقع بینانه، اتحاد، وحدت و همبستگی ملت ایران و مسئولان بسیار ضروری است، افزود:‌ رهبر فرزانه انقلاب بارها در فرمایشات گهربارشان نسبت به حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات تاکید داشته و دارند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بر حمایت از کالای داخلی تاکید کرد و اظهار داشت: برای حفظ نظام باید مسئله تولید ملّی را گسترش دهیم تا خودکفائی را داشته باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمائی روز قدس گفت: چیزی که امروز بیش از هر روز دیگری دشمن را به ترس انداخته، وحدت رویه ملت ایران در زیر سایه ولایت است و بی‌شک توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌های دشمن، خدشه دار کردن این وحدت را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/غ20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول