اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

عید فطر عیدی جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: عید فطر عیدی جهانی بوده و مسلمانان در زمینه بزرگداشت این عید اختلافی ندارند.

عید فطر عیدی جهانی است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: خداوند به پاس یک ماه روزه‌داری عید فطر را به عنوان پاداش تعیین کرده است.

وی خاطر نشان کرد: فطر به معنای بازگشت به فطرت و تولد دوباره است و انسان در این روز از کدورت نجات پیدا کرده و به فطرت بازگشت می‌کند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی عنوان داشت: اسلام عید فطر را تعیین کرده تا روزه‌داران از آن استفاده کرده و در مسیر معنویت و تزکیه نفس گام بردارند.

وی با اشاره به حضور مؤمنان در نماز عید فطر گفت: در این روز مؤمنان با خروج از منازل خود و حضور در صفوف نماز جماعت ضمن تداعی عرصه محشر در پیشگاه الهی قرار می‌گیرند.

قوامی با بیان اینکه عید فطر عیدی جهانی است عنوان داشت: عید فطر ظرفیتی جهانی محسوب می‌شود و مسلمانان در این عید اختلافی ندارند و در کشورهای مختلف آن را جشن می‌گیرند.

وی به دیگر ویژگی‌های این عید اشاره کرد و افزود: مؤمنان در این روز لباس‌های تمیز به تن کرده و با پرداخت فطریه مالیات سلامتی خود را می‌دهند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: پرداخت زکات فطره در این ماه به شکرانه یک ماه عبادت و بندگی است، بنابراین پیروزی و سربلندی ماه رمضان منوط به پرداخت این زکات است.

وی یادآور شد: نماز عید فطر نماز باشکوهی است که سبب استحکام ارکان حکومت اسلامی است بنابراین در برابر فشار دنیای استکبار نماز عید فطر به استحکام و انسجام جمعیت مسلمان کمک می‌کند.

قوامی با اشاره به خطبه‌های نماز عید فطر گفت: خطبه اول این نماز اخلاقی و خطبه دوم سیاسی است و مسائل روز که در کشورهای مسلمان باید تجزیه و تحلیل شود در آن تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: استماع خطبه‌های نماز عید فطر از ضروریات بوده و نمازگزاران باید پس از اقامه نماز به خطبه‌ها گوش دهند زیرا مقدمه جهاد اکبر است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول