اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عید فطر؛ پایانی برای آغاز دیگر

خبرگزاری فارس: عیدی دیگر در راه است که انسان‌ها را به فطرت خود بازمی‌گرداند و در حقیقت با پایان ماه بندگی، آغازی را برای مؤمنان با تولد دیگر رقم می‌زند.

عید فطر؛ پایانی برای آغاز دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ثانیه‌ها، دقیقه‌ها و ساعت‌ها سپری شدند و میهمانی دیگر به پایان رسید، گذر زمان بهانه‌ای شد تا بار دیگر در ساحتش بندگی را تجربه کنی و بدانی بندگی یعنی اطاعت، بندگی یعنی نفس را نادیده گرفتن.

همگان در این میهمانی دعوت بودند ولی کسانی به دعوتش لبیک گفتند که فطرت خود را دریافتند و خود خواهان آب تنی در چشمه زلال این ماه بودند تا بتوانند طاقت خود را محک بزنند و در امتحانی دیگر شرکت کنند و بندگی را به اثبات برسانند.

قدر این ماه را بدان که خود را فانی در نزدیکی تو به خدا کرد و حال نوبت توست تا ببینی چه کرده‌ای و چه می‌خواهی انجام دهی. ره توشه‌ای همراه آوردی یا دست خالی و مفلس‌تر از گذشته از این برهه گذر کردی.

امروز همان روز است که پس از 29 روز روزه‌داری، شب ‌زنده‌داری و گذر از شب‌های قدرش باید در آینه‌ این ماه بنگری تا بتوانی متحول شوی و تحول و تولدی دیگر را تجربه کنی.

صدای پای عید می‌آید ولی مؤمنان متحیر بین محزونی پایان رمضان و شادی وقوع عیدی دیگر که مژده‌ای برای عاشقان، مژده‌ای برای مؤمنان و مژده‌ای برای اهل ایمان است.

از کوی تو بوی عطر آمد

برخیز که عید فطر آمد

روز محشر است و محشری دیگر برپا شده و پیر، جوان، زن و مرد همگی در حرکت هستند گویی قیامت است و پاداش و حسابرسی در میان بوده، زمان خداحافظی است و حضور در محشری دیگر، توشه‌ات را بردار و به نمازگزاران بپیوند و با تکبیرهای پی در پی بزرگی پروردگارت را فریاد بزن و فطرتت را باور کن و سر بر سجده شکر بگذار.

دست‌هایت را در قنوت بر آسمان بلند و خواسته بنده‌های شایسته را از خدا طلب کن تا تهیدستی‌ات را غنایی دیگر عطا کند.

زمان بازگشت است گروهی خندان بوده گروهی ناراحت از دست دادن فرصت بی‌بازگشت ولی با پایانی، آغازی دیگر رقم خورده که مژده و روشنایی بخش قلوب مؤمنان است.

=============

ایمن‌سادات موسوی‌نژاد

=============

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول