اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شیعه و سنی در نماز عید فطر دست‌های یکدیگر را می‌فشارند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نماز عید فطر اجتماعی از مسلمانان است که شیعه و سنی در این نماز در صفوفی منسجم دست‌های یکدیگر را می‌فشارند.

شیعه و سنی در نماز عید فطر دست‌های یکدیگر را می‌فشارند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر ارمغان آسمانی برای اهل زمین و هدیه‌ای از سوی خدا به بندگانی است که در ماه رمضان از گناه پرهیز کرده و واجبات را انجام داده‌اند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: امام جماعت نماز عید فطر باید در خطبه نسبت به وقایع پیش آمده روشنگری کرده و زکات فطره را به سوی زلزله‌زدگان هدایت کند.

وی ادامه داد: امام جماعت باید بر اساس مسائل روز مانند مسائل سوریه و میانمار به ایراد سخن پرداخته و برای زنده نگاه داشتن ارزش‌های اسلامی بیاناتی را برای اجتماع نمازگزاران تبیین کند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه نماز عید فطر تبلوری از عشق و ایمان به خدای سبحان است گفت: نماز عید فطر در حقیقت نزدیکی فطرت‌ها و خصایص انسانی در دنیای پر تلاطم است بنابراین باید با اجتماعاتی مانند این نماز توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقشه‌های شوم در زمینه تفرقه در بین مذاهب را برملا ساخت.

وی عنوان داشت: تا زمانی که ارزش‌های اسلامی در بین اجتماعات مسلمانان زنده بماند احدی نمی‌تواند به کشورهای اسلامی تعرض کند و باید به این نکته توجه داشت احیای سنت پیامبر اکرم(ص) و عمل به سیره امامان معصوم بهترین سپر الهی در برابر هجوم دشمنان است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: نمازگزاران با قلبی آکنده از بخشش الهی به صفوف جماعتی که عظمت آن مانند امواج اقیانوس بوده شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: دل‌ها در عید فطر به هم نزدیک شده و مشکلات فردی بیان می‌شود و خداوند به خاطر خلق و خوی مسلمانان رحمت و نعمتش را بر افراد نازل می‌کند به همین دلیل در این روز نباید از مسلمانان میانمار غافل بود.

رضوی‌مهر با بیان اینکه امروز روز شکست صهیونیسم و استکبار است گفت: نماز عید فطر اجتماعی از مسلمانان است که در این نماز شیعه و سنی دست‌های یکدیگر را می‌فشارند.

وی به جنبه عرفانی و احکام اسلامی نماز عید فطر اشاره کرد و افزود: تکبیرها و شعارهای نماز عید فطر نشان از توحید محوری و خداپرستی دارد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: دعاهای این روز همه هشدار نسبت به مبدأ و معاد است و قلب‌ها و دل‌های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک می‌کند و دعای قنوت نماز عید، عظمت، کبریایی و یکتایی خدای سبحان را یادآور می‌شود.

وی یادآور شد: نماز عید فطر نماز شکر بندگی است و نمازی است که انسان را ملزم می‌کند تا از سرسپردگی شیطان خارج شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول