اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گسترده مردم مناطق زلزله‌زده صورت گرفت

برگزاری نماز عید فطر در 40 روستای بزرگ مناطق زلزله‌زده آذربایجان

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از برگزاری نماز عید فطر در 40 روستای بزرگ مناطق زلز‌له‌زده آذربایجان خبر داد.

برگزاری نماز عید فطر در 40 روستای بزرگ مناطق زلزله‌زده آذربایجان

احمدرضا شجیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با تدابیر انجام شده به فضل الهی نماز عید فطر صبح امروز در 40 روستای بزرگ سه شهرستان زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان برگزار شد.

وی افزود: صبح امروز 30 هزار بسته صبحانه نیز در روستاهای زلزله‌زده و بین نمازگزاران عید فطر توزیع شد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به آخرین آمار امدادرسانی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده آذربایجان گفت: 24 هزار و 222 دستگاه چادر امدادی، 330 هزار و 373 بسته غذایی، 63 هزار و 683 دست اقلام زیستی و … از سوی جمعیت هلال‌احمر بین زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی توزیع شده است.

وی افزود: در این زمین‌لرزه در مجموع 155 هزار نفر شامل اهر 67 هزار نفر، ورزقان 42 هزار نفر، هریس 40 هزار نفر و تبریز 6 هزار نفر دچار حادثه شدند که 34 هزار و 200 خانوار شامل اهر 14 هزار و 200 خانوار، ورزقان 9 هزار و 500 خانوار، هریس 9 هزار و 300 خانوار و تبریز یک‌هزار و 200 خانوار را تشکیل می‌دادند که از مجموع این افراد 96 هزار و 888 نفر اسکان داده شدند.

شجیعی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در طول عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده یک‌هزار و 80 نیروی امدادگر را در قالب 92 تیم، 97 دستگاه آمبولانس، 53 دستگاه خودروی عملیاتی، پنج فروند بالگرد،‌ 20 ست زنده‌یاب و 19 تیم جستجوی آنست را در مناطق زلزله‌زده به خدمت گرفته است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان گفت: کمک‌های موادغذایی و وسایل مورد نیاز زلزله‌زدگان در حال حاضر بیش از نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر مسئله مهم در این مناطق با توجه به آغاز سرمای زودرس ساخت خانه و اسکان زلزله‌زدگان است که امیدواریم مردم، مسئولان را در اسکان زلزله‌زدگان نیز یاری کنند.

انتهای پیام/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول