اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

روز عید برای مسلمانان روز بازگشت به فطرت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: روز عید برای مسلمانان روز بازگشت به فطرت و روز خداشناسی و خداجویی است.

روز عید برای مسلمانان روز بازگشت به فطرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد صبح امروز در نماز عید سعید فطر که با حضور خیل عظیم روزه‌داران و مومنان اصفهانی در میدان تاریخی امام اصفهان برگزار شد، با تبریک این عید به همه مردم اصفهان اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته از آیت‌الله مظاهری برای اقامه نماز و بهره‌مندی از بیانات ایشان دعوت شد که به خاطر کسالت ایشان، از توفیق دعای خیرشان بی‌بهره ماندیم و از همین روی بنده به خدمت مومنان رسیدم.

وی با اشاره به روایتی از معصوم (ع) گفت: امام باقر (ع) در روایتی فرمودند از توفیقات انسان این است که پس از انجام کار بد، کار خوبی انجام دهد و چه زشت است که انسان پس از انجام هر عمل خیر و نیکی، کار ناپسندی را انجام دهد و در قرآن کریم نیز آیاتی درباره اینکه گناهان، حسنات را از میان برده و حسنات نیز تاثیر گناهان را از میان می‌برد وجود دارد و بر همین اساس مسلمانانی که در طول این یک ماه، روزه‌دار بارگاه الهی بودند باید تلاش کنند تا از معصیت و گناه بیش از پیش دور شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه این مسئله برای پیامبران نیز وجود داشته است افزود: گاهی خداوند به برخی پیامبران هشدار می‌دهد که انجام برخی اعمال و گناهان باعث از میان رفتن تمام اعمال خیر در طول زندگی می‌شود.

طباطبائی‌نژاد بر نگهداری و استمرار اعمال خیر تاکید کرد و گفت: برخی اعمالی که انسان‌ها انجام می‌دهند براساس شرایط و احساسات است که تکرار و استمرار اعمال خیر و نیکو، باعث صلاح  و رستگاری آنها می‌شود.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، ذکر الهی را باعث خیر و برکت برای انسان‌ها دانست و گفت: اگر ذکر خدا داشته باشیم خداوند عنایات خودش را شامل حال ما می‌کند و دعای مومنان را مستجاب می‌نماید.

وی با تاکید بر اینکه ادای زکات فطره امری واجب و ضروری است اظهار کرد: زکات فطره از جمله اعمالی است که تاکید زیادی بر روی انجام آن شده و در این ماه، زکات، نماز، روزه، حج و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اعمالی است که در ماه مبارک رمضان سفارش بیشتری به آن شده است.

طباطبائی‌نژاد بر حفظ حرمت خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: احسان به خانواده از جمله اعمال سفارش شده‌ای است و احسان، معنایی بیشتر از خوش‌خلقی دارد و لازم است مسلمانان از مسائلی که خداوند آنها را امر و نهی کرده پیروی کنند.

وی از جمله دیگر اعمال سفارش شده در اسلام را پرهیز از تهمت ناروا زدن به زنان، پرهیز از انجام اعمال خلاف، دوری از خوردن شراب، پرهیز از کم‌فروشی، نگفتن شهادت دروغ و ... عنوان کرد و گفت: بهترین سخن و موعظه‌ای که مومنان باید به همدیگر داشته باشند، پیروی از کتاب خدا و قرآن است.

انتهای پیام/ک10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول