اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

اقامه باشکوه نماز عید فطر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مردم مومن و خداجوی چهارمحال و بختیاری در شهرها و روستاهای مختلف این استان صبح امروز پس از یک ماه روزه‌داری با نمایش اتحاد و انسجام پرشکوه خود به اقامه نماز عید فطر ایستادند.

اقامه باشکوه نماز عید فطر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نماز عید سعید فطر در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور گسترده مردم مومن این شهر در محل بلوار طالقانی و خیابان‌های اطراف به امامت حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اقامه شد.

بر‌اساس این گزارش خطیب نماز عید فطر شهرکرد در خطبه‌های بعد از نماز با تبریک فرارسیدن عید فطر به همه مسلمانان، به سخنی از امام چهارم شیعیان در خصوص وداع با ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی با ماه مبارک رمضان وداع می‌کنیم که از این وداع تلخ غم وجودمان را فرا گرفته است.

وی افزود: از این که سفره رحمت الهی از جلوی‌مان برچیده شده و ما از این فیض بزرگ الهی محروم شده‌ایم، هراس وجودمان را فرا گرفته است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ما در ماه مبارک رمضان برای دوری از گناه توبه واقعی داشته‌ایم و از خداوند متعال می‎خواهیم که اجر روزه‌داران واقعی را به ما عطا کند.

وی ابراز داشت: ما در این ماه توبه‌ای کرده‌ایم که راه بازگشت به گناه در آن وجود ندارد و می‌خواهیم که همیشه بنده خالص خدا باشیم.

نکونام تصریح کرد: ما در طول ماه مبارک رمضان با نفس خودمان جهاد کرده و آنچه خداوند از ما خواسته بود، انجام دادیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به حضور پرشکوه مردم این استان در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: این روز تکلیفی بر ما مسلمانان بود که با ستمگران به جهاد برخیزیم.

وی جهاد در راه خدا را تکلیفی برای مومنان دانست و گفت: باید جهاد را شیوه مستمر زندگی خود قرار دهیم.

وی همچنین به شیوه جدید و نرم دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: باید همیشه به توطئه‌های دشمن آگاهی داشته باشیم و بدانیم که استکبار هر روز به شکلی در کمین ما نشسته است که نباید هیچ چیز ما را از این مسئله و مقابله همه‌جانبه با آن غافل کند.

بر اساس این گزارش همچنین حجت‌الاسلام حسن انصاری امام جمعه لردگان نیز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در این شهر، با گرامیداشت این عید بزرگ و اسلامی، همه مردم را به ضرورت توجه به ازدواج جوانان توصیه کرد و گفت: به تاخیر انداختن ازدواج جوانان به دلیل چشم هم چشمی‌ها و رسوم غلط، بدعت در دین بوده که آسیب‌های زیادی را در جامعه به همراه دارد.

وی ادامه داد: نباید به خاطر مرگ و میرها ازدواج جوانان را که امری خیر و میمون است به تاخیر انداخت که این نیز بدعت در دین است.

امام جمعه لردگان ادامه داد: ازدواج فامیلی نیز مورد تایید و سفارش اسلام نبوده و عمده معلولیت‌ها نتیجه همین ازدواج‌های فامیلی است و مسلمانان باید با غیر فامیل وصلت کرده تا به هم نزدیک‌تر شوند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول