اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه:

نماز عید فطر مظهر یکپارچگی بین مسلمانان است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: نماز عید فطر مظهر یکپارچگی، وحدت و انسجام بین مسلمانان است.

نماز عید فطر مظهر یکپارچگی بین مسلمانان است

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: بر اساس روایات و احادیث هر روزی که در آن معصیت و نافرمانی نشود آن روز عید است.

وی با اشاره به تعابیر قرآن روایات درباره عید گفت: عید قربان پاداش و جایزه‌ای برای حضرت ابراهیم (ع) به دلیل عمل کردن به فرمان الهی و سربلندی از امتحان الهی است.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه خاطر نشان کرد: خداوند پس از یک ماه ریاضت چشمی، گوشی، زبانی و اعضا و جوارحی، پرهیز از خوردن و آشامیدن برای سربلند بیرون آمدن مؤمنان از این آزمون عید سعید فطر را قرار داده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های عید فطر گفت: روزه‌داری در این روز حرام است و این روز پاداش یک روزه‌دار است که یک ماه زحمت کشیده و به بندگی خدا پرداخته است.

صادقی بیان کرد: پرداخت فطریه سبب بیمه بدن تا عید فطر سال آینده می‌شود و این پاداش‌ها به دلیل اطاعت و فرمانبرداری امر الهی محقق شده است.

وی عنوان داشت: یک ماه کنترل چشم، اعضا و جوارح در ماه رمضان باید ضمیمه 11 ماه دیگر شود و اسوه و الگویی قرار گیرد و اگر چنین شد هر روزی که انسان امر خدا را اطاعت کند و نافرمانی نکند عید است.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ادامه داد: پاداش عید فطر مقدمه‌ای است برای اینکه هر روزمان عید باشد، به شرطی که معصیت الهی را نکرده باشیم.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر مظهر یکپارچگی، وحدت و انسجام بین مسلمانان است گفت: نماز عید فطر مستحب بوده و بسیار فضیلت دارد و بهتر است با جماعت و کیفیت خاص، مقدمات و مؤخرات اقامه شود.

وی تصریح کرد: نماز عید فطر زمینه‌ای بوده تا اتحاد مسلمانان قوی‌تری و مستحکم‌تر شود و بر اساس خواست دین مظهر یکپارچگی محقق شود.

صادقی یادآور شد: تکبیرهای نماز عید فطر نشان‌دهنده اظهار به وحدانیت خدا، لبیک گفتن به ندای الهی و نشانه بزرگی خالق هستی و مظهر یکتاپرستی ربوبی است.  

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول