اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

عید فطر فرصتی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: عید فرصتی برای تزکیه و تلاش برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان است.

عید فطر فرصتی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: عید فطر یکی از جلوه‌های اتحاد مسلمانان است که در نماز این عید متبلور می‌شود.

وی با اشاره به تاکید قرآن بر اتحاد مسلمانان ابراز کرد: در نماز عید فطر مسلمانان با پیوند با یکدیگر اتحاد میان خود را تقویت می‌کنند.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطر نشان کرد: قرآن مسلمانان را از نزاع و اختلاف بر حذر داشته چرا که اختلاف موجب ذلت و خواری می‌شود.

وی گفت: نماز عید فطر جنبه اتحادی میان همه مسلمانان دارد که همین اتحاد مقدمه حرکت و پویایی در جهان اسلام و ایجاد بستر برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب خواهد شد.

کفیل با اشاره به اتحادی که در سایه نماز عید فطر به وجود می‌آید اضافه کرد: این اتحاد مسلمانان موضوعی است که دنیای استکبار را به وحشت می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه دعای ندبه از اعمال مهم این روز است اظهار داشت: اعمال چهار عید اصلی مسلمانان با این دعا همراه است که این موضوع اهمیت توجه به حجت خدا را در این روز نشان می‌دهد.

رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: در این روز همان‌گونه که نشاط عید را خواهیم داشت، برای ظهور ولی خدا نیز دعا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو سوره اعلی و شمس در نماز عید فطر خوانده می‌شود خاطر نشان کرد: در این دو سوره پس از قسم‌های بسیار خداوند از سعادتمند شدن کسانی که تزکیه می‌کنند، سخن به میان آورده است.

کفیل با اشاره به اینکه عید فطر، عید تزکیه است افزود: در هیچ موردی در قرآن اینطور برای موضوعی قسم یاد نشده و خواندن این دو سوره در نماز عید فطر معنای خاصی دارد.

وی با اشاره به ارزش تزکیه در معارف الهی عنوان کرد: تزکیه در واقع به معنی رشد و برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به آن است.

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: در عید فطر باید به این نکته توجه داشت که پس از یک ماه عبودیت و تلاش برای خودسازی، باید تصمیمی در راستای جدایی از شیطان و حضور در مسیر الهی گرفت.

وی افزود: در واقع نماز عید نشانه رشد، ایمان و جلوه‌ای از تلاش برای برائت از جبهه شیطان است که می‌تواند زمینه‌ساز تحولات روحی بسیار باشد.

کفیل ادامه داد: یکی دیگر از رازهای مربوط به نماز عید فطر در قنوت این نماز نهفته است که مطالب بسیار عمیقی در آن ذکر می‌شود.

وی ابراز داشت: در قنوت این نماز درخواست‌های جدی از خداوند مطرح می‌شود و درس‌های بزرگ توحیدی به انسان می‌دهد. درخواست انسان در قنوت این نماز این است که خداوند او را در زمره بندگان خاص خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: در این قنوت از خدا می‌خواهیم تا به پاداش یک ماه طاعت و یک ماه روزه‌داری در درگاه خداوند، مورد رحمت خاص او قرار گرفته و مزد یک ماه طاعت را بگیریم.

کفیل گفت: در این قنوت از خداوند دو مقام صالحین و مخلصین را به عنوان پاداش از درگاه خداوند طلب می‌کنیم و این پاداش بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: انسان در این روز، پیوند این یک ماه را با خدا محکم کرده و از خدا توفیق مداومت در عبودیت را در نماز این روز طلب می‌کند.

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: یکی از اشکالات کار ما این است که پس از ماه رمضان پیوندمان با خداوند کم می‌شود در حالیکه از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه تغییر بوده، پس از این ماه انس و پیوند با خدا باید گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اعمال عید فطر جامعیت خاصی دارد افزود: در این عید زکات هم با نماز همراه شده و اثر تربیتی این عمل آن است که انسان می‌آموزد باید همواره دیگران را در نظر گرفته و از خودخواهی دور شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول