اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

نماز عید فطر نمایش قدرت مسلمانان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بدون شک نماز عید فطر نمایش قدرت مسلمانان است.

نماز عید فطر نمایش قدرت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمد نقی لطفی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در ایلام اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاورد این روز بزرگ پرداخت زکات فطریه است.

وی ادامه داد: پرداخت زکات فطریه یکی از مصادیق بارز انفاق در راه خداست، حل مشکل اقتصادی و اجتماعی در ابعاد مختلف در این روز کلید می‌خورد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز مؤمنین با پرداخت زکات بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی افراد مستمند را بر طرف می‌کنند که کار بسیار بزرگی است.

لطفی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد این کار بزرگ ایجاد روحیه تعاون و همکاری نسبت به یکدیگر است. وقتی زکات پرداخت می‌شود فضای همدلی، تعامل و تفاهم تحقق می‌یابد.

امام جمعه ایلام گفت: برپایی نماز عید فطر یکی دیگر از دستاوردهای این روز بزرگ است که در واقع برای تحقق وحدت مسلمانان اجرایی می‌شود. برپایی نماز عید فطر در واقع نمایش اقتدار و شکوه امت اسلامی است، قطعا دشمنان اسلام از این حضور حماسی و شورانگیز مردم به وحشت می‌افتند.

وی اضافه کرد: اتحاد و انسجام، همدلی و همفکری مسلمانان در این روز بزرگ به نمایش درآمده و در واقع نمایش قدرت در برابر زورمندان دنیا است.

لطفی تصریح کرد: امامان معصوم از نماز عید فطر عالی‌ترین بهره‌برداری سیاسی را علیه حکام زور داشته‌اند، نماز امام هشتم در روز عید فطر غوغایی برپا کرد که حکام زورگوی وقت نماز را تا انتها ادامه ندادند. 

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه‌ها و نماز عیدها جایگاه واقعی خود را یافت. جایگاه نماز جمعه و نمازهای عید فطر و قربان مظهر تحقق آرمان‌های الهی بوده که انقلاب اسلامی این مهم را محقق کرده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول