اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه استان اردبیل تاکید کردند

عید فطر سر‌آغاز دور شدن از دامن شیاطین

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نماز عید فطر از این عید بزرگ به عنوان عید غلبه مسلمانان و مومنان بر شیاطین و کفار روزگار یاد کردند.

عید فطر سر‌آغاز دور شدن از دامن شیاطین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در خطبه‌های نماز عید فطر این شهر اظهار داشت:‌ منظور از شیطان تنها ابلیس رجیم نیست بلکه امروز در قامت متفاوت شیاطین ظهور و بروز کرده‌اند که سردسته آنها را می‌توان امریکا و رژیم صهیونیستی غاصب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی با برشمردن ویژگی‌های عید فطر به عنوان عید مبارزه مومنان و مسلمانان با شیطان درون و بیرون خاطرنشان کرد: در این روز بعد از یک ماه روزه‌داری بشریت به طهارت و پاکی درون و بیرون رسیده و این خود انقلابی عظیم در حرکت امت اسلامی است.

وی وحدت و اتحاد مسلمانان را در شکستن بت نظام استکباری و استبدادی یادآور شد و گفت: امروز دشمنان اسلام به اشکال مختلف به ویژه با تحریک وهابیت در صدد ضربه زدن به اسلام و چهره محبوب آن هستند تا شاید به زعم خود هویت مسلمانان را خدشه‌دار کنند اما ماهیت استکباری ـ انگلیسی وهابیت معلوم و مشخص است.

اما جمعه بیله‌سوار با اظهار تاسف از کشتار بی‌رحمانه مردم عراق و شیعیان آزاده این کشور افزود: حمام خونی که استکبار در خاور‌میانه به راه انداخته است به یقین دامن آنها را خواهد گرفت.

نماز پر‌صلابت عید فطر در شهرستان پارس‌آباد نیز همچون سایر شهرهای استان اردبیل برپا شد و امام جمعه شهرستان پارس‌آباد بزرگترین ثمره و نتیجه عید فطر را نزدیکی به درگاه الهی و بهره بردن از ضیافت اکبر اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ولی علوی بیان داشت: از آن جهت عید فطر و اضحی را عید اکبر نامیده‌اند که در آن حمد و شکر الهی گفته شده و خداوند متعال نیز به سبب رحمت و عزت خود مومنان را از عذاب دوزخ نجات می‌دهد.

وی یکی از رمز‌ و راز اعیاد مسلمانان را نشان دادن اتحاد  همبستگی جهان اسلام توصیف کرد و گفت: دشمنان انقلاب امروز در حالی این رمز واقعی سعادت را نشانه گرفته‌اند که احساس می‌کنند که با از هم پاشیدن یگانگی امت اسلامی اهداف آنها متلاشی می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد از عید فطر به عنوان عید سیر و سلوک واقعی در راه عبودیت و اخلاص در بندگی یاد کرد و افزود: این عید بزرگ امت اسلامی عید رها شدن از دام اهریمنی دشمنان است.

* عید فطر عید متقیان در خلوص عبادات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان خلخال نیز در خطبه‌های نماز عید فطر اظهار داشت: عید فطر عید متقیان و مومنان حقیقی الهی است که در یک ماه روزه‌داری و ضیافت اکبر الهی منتظر عفو و بخشش گناهانشان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری تصریح کرد: خداوند متعال عید فطر را مقرر کرده است تا بهترین پاداش را برای میهمانان خود اهدا کند که این هدیه همان کسب رضای الهی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به تحولات سوریه و ستیز استکبار با امت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم کنفرانس پیش‌رو در تهران به بخش زیادی از ناملایمتی‌های غرب علیه جهان اسلام پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیین عبادی ـ سیاسی عید سعید فطر علاوه بر مرکز استان که در مصلی و خیابان‌های این شهر و در هوای ابری و خنک برگزار شد در شهرهای دیگر نیز نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه برپا شد و روزه‌داران بعد از یک ماه صوم خود طلب رحمت و غفران الهی کردند.

در یک آیین و رسم سنتی و دیرین اردبیلی‌ها امروز در مساجد محلات مختلف گرد هم آمده و برای در‌گذشتگان یک سال گذشته خود مراسمی را برپا می‌کنند و با حضور بر سرمزار درگذشتگان و شهدا نذری خیرات می‌کنند.

انتهای ییام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول